onsdag 8 april 2009

GBG-Kalaset & Amazing Thai

Idag har jag och Hanna haft ett möte med en tjej som har huvudansvar över "Barnkalaset" som är en del av GBG-kalaset, eller "Kulturkalaset" som det numera heter... De vill att vi i GHU håller vår kvaltävling i Agria Freestyle Cup inne på Trädgårdsföreningen just under själva Kalaset, samt har officiella klasser samma dag som AFC plus uppvisningar varje dag (11-16 aug). Blir det som vi började spåna på idag så kommer det bli sjukt bra tror jag!! Snacka om att vi kommer få uppmärksamhet! Vi i GHU är bra på att synas och höras i olika sammanhang och vi får förfrågningar från alla möjliga olika håll om vi vill och kan medverka på olika evenemang. Vi har även pecis fått en fråga från Fredag Kommunikationsbyrå som gör en stor motorsportstävling på Tjolöholms slott den 26 april om vi kan köra en agilityuppvisning. Killen som kontaktade mig hade sett oss på Scandinavium och var imponerad :) Tyvärr kan vi inte tacka ja till den förfrågan eftersom de flesta av oss aktiva är på Öland och tävlar då. Jag kommer dock hålla er uppdaterade med hur planerna fortskrider med "Kalaset" framöver. Nästa möte är den 20 april då vi ska kolla på platsen vi kommer få oss tilldelade i Trädgårdsföreningen samt ha bestämt en del konkreta saker och fortsätta planeringen. Mötet idag hade vi faktiskt på mitt arbetes kontor, fungerade himla bra. Det är även bra att vara bundis med världens bästa Caféägare i Gårda (San Tony´s), vi fick fjäskat till oss både gratis kaffe och bullkrans. Inte dumt :D


Därefter åkte Hanna och jag hem med alla hundar (Janis, Zessi & Combat) och gick en promenad runt Safjället. Man är lika nöjd varje gång man tvingat sig upp för den mördarbacken... Vi skiljdes för en stund och lämnade hundar hos var och en och fixade till oss lite innan vi slöt upp igen. Restaurangbesök med lite sköna hundvänner väntade 19:00 i stan. Amazing Thai´s Mongolian BBQ lockade mig och Cillen för några dagar sedan så vi fick ett ryck och drog ihop gänget för lite frosseri i godsaker :) Blev en riktigt lyckad kväll som vanligt med mycket skratt och fjanterier. Yngst i skaran var 15 år och äldst 28... :)





De lite äldre i gänget...


En sådan skulle man ha hemma ...och en personlig kock :D



Mmmm mm mmmmmm!!


Glassbuffé till efterrätt

Glass e gott :P
Jättegott ...6 kulor fick jag i mig, dock små (a)


Den e fiiiiin =)
Tack å välkommen åter!

Inga kommentarer: