lördag 25 april 2009

En stjärna har slocknat

Mmm, ont har jag, men inte så ont som jag trodde :) Skööönt är det!! Me like träningsvärk!

U know what??!! Jag har bara vart hemma heeela fredag kväll! Tog en snabb sväng förbi Hard Rock när jag ändå var på väg hem (tar bussen från Avenyn) och hejade på Hanna som var på AW med sitt jobb. Eftersom jag hade Combat med mig så blev det inte mer än att hälsa på utsidan och sedan ta bussen hem.


Fick ett ryck och tog tag i min fyllda IKEA-påse med stryktvätt... Den har behövts tas tag i, i säkert 1,5 månad. Duktigt!! Mitt i strykningen fick jag tyvärr ett tråkigt besked, Kajsa, den äldsta hunden i vårt "hundgäng" somnade idag in efter en hjärnblödning. Gammeltanten springer nu i hundhimlen och sprider glädje och klokhet, istället för här på jorden.


R.I.P Kajsa.

Vid 21-tiden efter strykningen gick jag och mötte upp en lite smålullig Hanna och tillsammans med Combat, Janis & Zessi tog tog vi oss upp för mördarbacken runt Safjället. När jag och hundarna vallat Hanna "fjället" runt, så hon nyktrat till, vinkde vi bye-bye och gick hem till var och en för att packa allt för avresa till ÖLAND imorgon :) Är faktiskt näästan helt klar nu, bara lite smågrejer kvar. Därför avslutar jag nu och här för att fixa det sista och gå och lägga mig. Cillen hämtar upp mej och pälsmonstret vid 9, och sedan väntar ett gäng timmars körning. På vägen kan det tänkas bli allsång, promenader med hundarna, maaat, shopping på Kosta-outleten, skratt, flum... A ni fattar grejen? KUL kommer det att bli :)

Nighty night, sussa sött!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Öland? Fy vad kul!
Ni bor i Götet va? Då måste ni ju passera mina hemtrakter på vägen (bor några mil söder om Jönköping - Vaggeryd :))

Vad kul att din vovve verkar funka så fint med alla dina kompisars hundar.. *önskar det vore så med Devil* Eller ja, jag vet ju inte om det kommer funka än men 3 av mina vänner ska skaffa hund i sommar; en rottis, en engelsk cocker spaniel och en aussie. Är skitnervös att det kommer skära sig med någon av dom.. :(

Aja, hoppas ni får en kanonhelg på Öland.. :)

Anonym sa...

Åhh ska ni till Kosta? det är ju nära "min gamla hemstad"//Sara