söndag 15 mars 2009

Party, utbildning & kursstarter

(ska uppdateras med bilder under måndag)

Hatar när det blir såhär, man har flera dagar att skriva om och vet inte rikigt hur man ska börja, att sätta rubrik ska vi inte ens tala om, det är ju näst intill omöjligt! Hmm, snacka om dagens I-landsproblem!

Menmen, får göra som vanligt, skriva först och sedan försöka komma på nåt bra som kan sammanfatta det man skrivit :)

Fredag den 13e...
Datumet till trots var detta en ganska bra dag :)
Efter jobbet körde jag till Torslanda för att lämna av Turbotussen. Jag själv fortsatte sedan hem för att hämta grejer för kvällen. Åkte iväg till Andrea vid 20:30 där det var tillfixning och sedan spårvagn till Järntorget. Det var lite firande av Mackan som fyllde 25 år som gällde nämligen. Började på Byns Bistro som var ett sådärbra ställe i min smak... Lär nog inte gå tillbaka dit igen faktiskt, men det var trevligt ändå eftersom det va skönt folk jag var där med :) Mackan och hans polare, Andrea och hennes kompis Amanda, och så dök Hanna upp med arbetskamrater. En salig blandning alltså :)
Andrea, Jag, Marcus och några av hans kompisar gick sedan vidare till Hard Rock där vi dansa oss svettiga i några timmar. Blev dock en ganska tidig kväll. Åkte hem till Andrea redan vid 2 och toksomna lite innan 3.


Lördag 14 mars
Klockan ringde efter 5 timmars sömn (mitt normala snitt alltså...) och det var dax att gå upp för min del. 08:50 skulle jag hämta upp Johanna vid Kallebäck för att åka till Borås på utbildning. På schemat stod "Föreningsteknik för ordföranden och sekreterare". 09:03 plockade jag upp Johanna... Tog oss sedan till Borås på ca 27 minuter... hmm, säger inte så mycket mer om det...
Dagen var väldigt lärorik och intressant! Jag och Johanna drog ner åldern rätt bra kan man väl säga... de andra var nog 50+ allihopa. De flesta kom från någon form av hundrellaterad förening (BK, jakt...) men så var det även en från en fotoklubb, en från en turistförening och 2 från en kattklubb... Efter de 7,5 timmarna med Jan Holmin som läraren hette så var jag full av ny kunskap och hade även fått en del av det jag redan visste bekräftat och återupplivat. Kan inte säga att det var kul, men dagen gick väldigt fort och som sagt, det var väldigt intressant och lärorikt!!
Åkte till Torslanda och åt med mamma och pappa, kollade lite på melodifestivalen och hämta min prins så klart :) Vid 22 ungefär kom Cillen hem till mej med sina 2 ullbollar, vi bestämde lite hastigt och lustigt för att gå ut nämligen, danssuget fanns kvar efter fredagens utgång. Hamnade på Chears först, men gick ganska snabbt vidare till Nivå, och blev jag inte av med lite kalorier under fredagens dans kan jag garatera att jag blev det nu! Vi var inte inne för ens lite innan 2 (på Nivå alltså) men de va så jäkla varmt där så de 2 timmarnas dans går nog att jämföra med 4 timmars effektiv träning. KUL hade vi och vi slutade väl hemma igen vid halv 5 ungefär. 2 långbenta och 3 fyrbenta delade sedan en 1,20 säng ...myyys på hög nivå :P

Söndag 15 mars
Vi vaknade lite efter 11, tog efter lite slappande en runda ut i det härliga vädret med hundarna och köpte lunchmat på vägen förbi Hemköp. Åt frukost, "bara var", fixade inför kursstarterna som vi hade nu ikväll på klubben, åt lunch och åkte sedan upp till klubben så att vi var där 16:30. Gjorde mer förberedelser inför kursstarterna med att skriva ut kursplaneringar mm. Emma, Cillen och jag gick sedan en runda med Combat, Egon, Lisa, Buddy, Patric, Ella och lilla Lira innan det drog igång... 18:00 satt nog närmare 60-70 personer i klubbstugan, ca 40-45 som skulle gå kurs och resten föräldrar. Allt gick bra och de jag ska ha på kurs verkar vara ett bra gäng, varav flera stycken gick Nybörjaragilityn för mig i höstas. Denna terminen ska jag hålla i Fortsättningsagility som vi även slagit ihop med tävlingskursen då det var 9 anmälda till Fortsättning, men bara 3 till Tävling. Blir nog ett bra sätt att slå ihop dem så, bättre det än att det inte blir någon Tävlingskurs. Är faktiskt riktigt sugen nu på att få köra igång :) Det är riktigt kul att se hur deltagarna utvecklas under en kurs från 1a tillfälle till sista.

Efter att alla kursdeltagare åkt hem hade vi Årsmöte för Västra Distriktet klockan 20:00. Tyvärr finns det inte några som orkar driva runt det längre då det alltid är samma personer som gör allting... Så vi har nu beslutat att lägga ner distriktet. Tråkigt, men enda lösningen nu. Jag vägrar att ta på mig något mer just nu även fast distriktet inte är så jättebetungande, men tillräckligt för att det ska bli för mycket, det räcker med allt för GHU för min del. Ca 20:40 var vi klara, dock måste vi ha ett till möte efter minst 2 månader för att nedläggningen/vilandet ska kunna gå igenom. Kom innanför min dörr vid 21:20 ungefär efter ett litet stopp på Gyllene Måsen med Cillen & Mikaela =)

Nu väntar en ny arbetsvecka, fast troligtvis blir den inte så lång. Ska antagligen till Sälen onsd em-sönd. Mamma och pappa åkte upp till huset redan idag och Elin & Johan åker på onsdag. Har inte bestämt klart om jag ska med eller inte, men jag tror att det lutar åt det hållet. Är väldigt skeptisk mot Sälen och svenska så kallade "fjällen", men skidåkning är ju aldrig fel iofs... Och det hade vart kul att se huset faktiskt. Lite bastubad är ju inte heller helt tokigt... Ska jag upp så tar jag med Combat också, så en del sköna promenader i snö lär det ju bli med.

Sådär, då var rubriken satt med, den blev inte direkt fyndig eller så, men informerande iaf :P

Nä, nu är det sovtajm! Hoppas eran helg oxå vart bra och händelserik!

Inga kommentarer: