måndag 16 februari 2009

Träning blev thé hos "exet"

Har inte alls hunnit fixa med helgens rapport idag tyvärr. Skulle egentligen tränat BC 17:00 på Almedal så jag gick från jobbet 1 timma tidigare för att hinna hem med Combat och byta om och så, kom till gymmet 16:51 och trodde att jag hade 4 minuter tillgodo på mig innan min plats släpptes till dem som var reserver. Men icke sa nicke... Det var tydligen nya regler så de släpptes numera 10 minuter innan passet istället för 5... Så min plats var borta. ARG blev jag kan jag lova!! Åkte hem och skrev ett långt mail till Sportlife där jag undrade hur de tänkte när de ändrar sådana här regler utan att meddela sina medlemmar varken via mail eller i nyhetsspalten på hemsidan... DÅLIGT!!! När jag frågade personalen i kassan på gymmet fick jag nog 4 olika svar från 4 olika personer på när det gjorts, hur det gjorts och varför... Argh!!


Blev att laga lite mat hemma istället, om nu köttbullar och pennemakaroner är att laga mat... Tog sedan tag i mig själv och drog ut oss på en promenad som jag inte hade en aning om vart den skulle gås. Hamnade till slut efter testande av nya vägar uppe vid Johanneberg. Skickade iväg ett mess till Jonas, mitt ex sedan snart 2 år tillbaka, och kollade om han var hemma så jag isf kunde gå förbi och hämta en bok som en kompis till mig lånat som bodde i samma studentkorridor som han gör nu. Hemma var han så jag hamnade där. Tog en kopp thé å satt å tjöta lite om hur han haft det när han pluggat i England (kom hem nu i slutet av januari) och lite ditt och datt. Jag är lika glad varje gång jag träffat honom att vi inte längre är tillsammans. Visst är han himla snäll och trevlig, men vi passar verkligen inte ihop! I nästan 1 år gick jag och funderade på om vi verkligen hade det bra eller inte, men kom till slut fram till att; Nej, såhär kan jag inte ha det längre!! Vårat sista år av 5 (!) var riktigt tråkigt och att ta det beslutet är något av det bästa jag nåonsin har gjort, det kändes så bra! Lika bra som den där dagen när vi var 17 år och blev tillsammans... Det bästa var att vi båda kände samma sak, så vi delade på oss som vänner och utan känslor för varandra. Synd bara att man inte vågade ta stegen lite tidigare, så man sluppit det där sista tråkigt året, eller halvåret i slutet som var allra värst.





Smile to the camera... En av våra sista resor tillsammans. Zakynthos, Grekland.

Så det är mitt råd till alla, känns det inte bra i ett förhållande så ta upp det, försök göra någonting åt det. Känns det fortfarande inte bra, gör slut! Eller kör på den fega varianten som vi gjorde, med ett totalt uppehåll på 1 månad innan vi bestämde oss helt. Jag lovar, när man väl tagit steget är den en enorm befrielse!

Tog bussen hem sedan och var innanför min dörr vid 23, då jag egentligen tänkt lägga mig... Men det blir som vanligt någon timma eller mer, efter planerad tid...


Har för övrigt varit på min gamla skola idag igen och haft "föreläsning" och så har det varit 1a dagen av 9 veckor med min praktikant från IHM. Hon verkar duktig och väldigt lätt att ha och göra med, så det kommer nog bli 9 bra veckor tor jag. Ska bli kul att ha någon att bolla ideér och tankar med osv. Normal sett gör jag ju mitt arbete helt själv, eftersom min chef och jag har olika områden som vi har hand om.

Hoppas på att få ihop nåt bra om helgen imorgon istället :)

Inga kommentarer: