fredag 9 januari 2009

MyDog rapport

Nu har jag lugnat ner mig lite och sitter och smider planer på hur jag/vi på bästa sätt ska kunna sätta ihop ett mail till arrangörerna för MyDog och deras struliga och dåliga beteende... Undan ska de inte komma!!


Bortsett allt strul med arrangörerna så har annars vårt (GHU´s) arbete varit hur bra som helst. Och speciellt en stor eloge till Maggie som roddade alltihopa. You go girl!
Lördag-måndag hade vi varje dag 3 freestyleuppvisningar 11:00-11:30 i finalringen , agilityclinic/prova-på 12:30-13, freestyleclinic/prova-på 13:00-13:30 på "clinictorget" och 2 freestyleuppvisningar vid 15-tiden i finalringen innan utställningsfinalerna. På tisdagen hade vi båda clinicarna plus att vi skulle ha 2 freestyleuppvisningar innan den stora utställningsfinalen då... Men vid detta laget vet vi ju vad som hände då...

På lördag och söndag hade jag och Combat 2 uppvisningar, 1 eget program och ett parprogram med Emma & Lisa. Lördagens båda uppvisningar gick så jäkla bra, förutom att musikkillen strulade till det och avslutade min låt för tidigt ...grrrr. Parprogrammet med Emma gick nog näst intill perfekt, inte kunde man tro att vi kom på det på torsdag kväll och bara hunnit träna ett par gånger under fredagen när vi hade genrep på Mässan :) Söndagen gick även den bra, men med lite småmissar både i vårt egna och parprogrammet. Lördag, söndag & tisdag stod jag och höll i agilityclinicen/prova-på. Barn fick testa att köra med våra hundar, dock inte med Combat, han är alldeles för galen för det, och vi hade många åhörare plus testare runt omkring hela tiden. På söndagen och tisdagen var Combat och jag med på freestyleclinicen/prova-på och visade lite olika rörelser och Combat fick även vara prova-på-hund eftersom han inte är liiika galen då som i agility. Han var jättebra med barnen och inte det minsta rädd eller fundersam (vilket han ofta annars är med barn) Det var speciellt en liten rödhårig tjej som imponerade på mig, hon var kanske runt 5-6 år och så himla duktig med Combat och Pepsi som hon testade med. Hoppas hon fortsätter ha sitt hundintresse, hon hade det så naturligt i sig på något sätt :)

lördagen hände en lite kul sak med, jag har nu nämligen fått skriva min första autograf ...Känn på den du :P Haha, nä skämt å sido, men så är det :P 2 småtjejer kom fram när jag stod vid SHU´s monter och frågade om de kunde få min autograf. Blev ganska paff och frågade lite ställt "haha, varför vill ni ha det". Svaret blev att de samlade på det och att de sett vår uppvisning i stora ringen. Så de har nu alltså min allra första autograf (och troligtvis sista oxå) ...om de har tur om sisådär 50 år så kanske den är värd en hel 5 krona :P

I övrigt på mässan så har jag köpt lite småsaker som olika tuggben och en camofärgad scarf med text "airborn" på ...tyckte det passade mister studsboll bra =) På måndagen hade jag tur och kunde byta bort min agilityclinic som jag egentligen skulle hållit i då med, men inte var så sugen på. Så jag jobbade lite hemifrån på förmiddagen och sedan åkte jag och Combat in till Mässan vid 15-tiden för att kolla lite på agiliyn och umgås med alla härliga agilityfolk =) Såg bland annat Hanna göra ett snyggt lopp med Zessi och Åsa vinna med Erik. För Jenny och Elvis var det tyvärr inte deras agilitydagar, men man kan ju inte alltid vara bäst ;)

Hmm, tja, detta är väl ungefär vad som hände under dessa 4 dagar på MyDog, himla synd att det fick ett så tråkigt avslut... Som tur var var J där (och Zara & Andrea med såklart) när luften gick ur mig och han gjorde min dag sedan genom att bara vara den han är. Vi åkte hem till mej och köpte pizza, såg på Snowroller och slappa i soffan hela kvällen och bara "var". Det var väldigt välbehövligt kan jag lova efter 4 intensiva dagar plus "urladdningen" som tisdagen avslutades med...

Har inte laddat över filmerna från MyDog än till datorn, så ni får hålla tillgodo med lite bilder så länge.

På väg in mot speakern...

Babbel babbel =)

Combat har inte förstått det där med att gå på 4 ben när man gör slalom...


"Runt mig"


Lite eftersnack om Combats specialité "volt"


Ombyte för parprogrammet


Ready, steady, go...

...here´s your chanse, take my hand now...

Puss på dej!

Sen va man trött å hungrig :P


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men va kuul, ni fick ju ha massa freestyleuppvisningar! :D Du borde väl vara glad för det ist :) Och i finalringen och allt, det är ju superstort :D Verkligen kul för er och skojj att det gick så bra dessutom :)

Glad helg, kramar

Anonym sa...

Trist att det blev sådär tråkigt av det...
Jag tyckte iaf att det var superroligt att se er på söndagen! Ni gör verkligen kanonbra reklam för rasen! =)

Ha det fint!