måndag 13 oktober 2008

Träningsgalen



Jäklans va man är på G med träningen nu. Idag har det blivit 1 timmas power walk med Hanna & Janis runt Sisjön + elljusspåret innan det blev helt svart ute (tack för härligt sällskap som vanligt kompis!). Det är bäst att passa på så länge det går att gå där uppe efter jobbet, om ett par veckor kommer det vara kolsvart redan vid 17 och då kommer det bli mycket promenader runt Safjället där det är upplyst hela vägen runt. Usch vad man kommer vara trött på den rundan sedan...

Efter power walken (vi pinnade verkligen på) så kastade vi oss i bilen och blev hemkörd, släppte in Combat utan att torka av honom, bytte om lika fort som "superman"och drog iväg direkt igen i flängande fart på cykeln ner till Sportlife och ett MRL-pass 19:20-20:20 (kom 19:16, phu). Ooooh va de brännde i baken och låren!! Har sagt det innan och säger det igen, nice ass 2009 är på G! ;) Men MRL är inte på långa vägar lika roligt eller konditonsmässigt krävende jämfört med BodyCombaten, kör mest MRL för att det är bra kompletterande träning. Efter passet blev de solning i 20 minuter, försöker förbättra på min smått genomskinliga färg... Avskyr att vara blek och glåmig! Efter det så var det in i duschen och sedan cykla hem igen i rätt lugn takt. Totalt idag har jag alltså gått 5-6 km nånting i snabb takt, kört 1 timmas MRL-pass och totalt cyklat i ca 30 minuter, himla nöjd! Har tänkt att planera in måndagar, torsdagar & lördagar som fasta träningsdagar på gymmet så att jag får en rutin på det. Hinner jag med att få in ett till pass på t ex tisdagar eller onsdagar får det bli en bonus.

21:00 var jag hemma i alla fall, och sedan dess har jag bara glott framför datan. Tänkte försöka plocka och städa lite, men skjuter faktiskt det till imorgon då det får bli en saneringsdag...

Dax att sova nu, nattinatt!

Inga kommentarer: