torsdag 16 oktober 2008

Mår illa!! Fan!!


Just nu är det inte roligt att bo i Mölndal, inte för 5 öre! Vågar inte gå utanför dörren själv, knappt ens mitt på ljusa dan.

4 våldtäcktsförsök (1 eller 2 fullbordade) har gjorts här i krokarna, plus 3-4 tillfällen till som han attackerat/synts till (vet inte exakt) myyycket nära där jag bor (3-4 minuter härifrån). Polisen vet nu inte heller 0m det rör sej om 1 eller 2 män eftersom något olika signalament har lämnats.

Ofta har det varit tider mellan 16-21 och i bostadsområden och tätbebyggelse, så han/de är varken rädd/rädda för ljuset eller att andra människor ska se. Det första överfallet var den 25e september, det har alltså pågått ett tag nu, men har eskalerat de senaste dagarna. Undra hur länge det ska få hålla på?! Vart finns alla poliser kan man fråga sej!?

Hann inte gå ut med Combat innan jag skulle åka och träna efter jobbet så jag var tvungen att gå ut med honom när jag kom hem vid 20, men jag vågade verkligen inte! Har aldrig hänt förrut, någonstanns. Har inte kännt mej osäker eller rädd 1 sekund sedan jag flyttade hit för drygt 1 år sedan nu. Men nu är det raka motsattsen, sjukt vad det kan slå om... Kollade om Aaron hade lust att haka på en promenad men fick svar så sent så då hade min gårdsgranne och kompis sedan innan både hon och jag flyttade hit, lovat att hänga med ut med sina hundar, även fast hon egentligen inte hade tid. Så beväpnade med järnbattong, morakniv, Body Guard spray och 3 hundar (eller 2 hundar och 1 råtta) begav vi oss ut och gick bland annat förbi 2 av de områdena där han synts till nyligen. Man kollade verklign extra noga på de flesta personer som man såg och höll koll runt omkring hela tiden, man blir verkligen nojig när det är såhär!! Men hem kom vi säkra i alla fall.


Nu har jag låst dörren med överlåset, har inte gjort det innan men började med det nu för ett par dagar sedan. Normalt sett brukar jag släppa ut Combat utanför dörren till min trappuppgång innan jag lägger mej, men nu vågar jag inte det, vågar inte ens gå ut i trappan faktiskt.


Sitter i min soffa och mår illa och är nästan gråtfärdig nu, fasen att sånt här ska få hända och ta massa onödig energi. Om de inte får fast honom/dem inom kort kommer jag troligtvis flytta hem till mina föräldrar tills det är lugnt här igen och de tagit honom/dem. Klarar inte av att vara fånge i min lägenhet och inte kunna gå ut hur och när man vill/behöver. Som tur är har jag ju många kompisar som bor runt omkring hyffsat nära, men är ju inte alltid man hittar någon som kan när man själv kan.

Nä, FAN säger jag bara!! Må den/de får någon dödligt plågsam sjukdom och att han/de blir både våldtagna och misshandlade i fängelset sedan där jag verkligen hoppas på att den/de kommer hamna!!


Nu måste jag sova, är helt slut både mentalt och fysiskt efter träningen och allt detta som snurrar i huvudet med.

Nighty!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mee too! Pratade med mamma om det hela idag och jag funderar starkt på att flytta dit ett tag. Var helt nojig när jag skulle till bilen i morse! Grrrrrrrrrr......

Anonym sa...

Ush va läskigt.. Men du har ju Combat som kan rädda dig mot alla knasiga folk :)

Anonym sa...

Det är inget kul alls faktiskt!
Just att han inte är försiktig överhuvudtaget.. Och att han kan gå omkring i samma områden men ingen tar fast honom..

Anonym sa...

Fy faan för att känna så där... kände liknande härom veckan, stod och skulle gena över skolgården som är granne med mitt hus. Pendlade mellan att ringa maken för möte, ta en omväg på 5-10 minuter och gå runt skolan och skrämma upp sig ännu mer eller typ blunda och springa. Det blev det sista alternativet, men nu blir jag oxå hämtad efter line dancen, törs inte gå hem själv :(