torsdag 2 oktober 2008

Hummerkalas mm

Skulle egentligen inte skriva nu hade jag tänkt, men kom på att jag knappt kommer hinna imorgon heller och helgen har jag ingen aning om hur den kommer se ut dator/blogg-mässigt, så det är lika bra att göra en resumé över hur de senaste dagarna har fyllts.


Måndag 29/9
En riktig "vardags dag" med jobb, Hemköp handling, en timmas tvätt-tid som jag såg fanns över när jag gick förbi tvättstugan så jag fick iaf paniktvättat 2 maskiner, "laga" kycklingsallad till lunchlåda, promenad runt omkring på gatorna i Mölndal i 50 minuter, hägning av tvätt i lägenheten, lite småpill och knapprande vid datorn.
Var i valet och kvalet om jag skulle slänga mej iväg på cyklen och köra ett MRL-pass (Mage Rumpa Lår) på gymmet 19:20 som jag var väldigt sugen på, men tog mej i kragen och gjorde massa "måste-göras-saker", som jag ju listade ovan, istället, även fast jag var himla sugen på att träna! Valde alltså bort ett roligt "måste" mot ett tråkigt måste, för en gångs skull. Tyckte jag var duktigt...


Tisdag 30/9

Bestämde med mamma under dagen att jag skulle åka hem till Torslanda och äta middag med mamma och pappa direkt efter jobbet. Skulle gå promenad och träna med Hanna senare runt 20-tiden och tänkte att jag kunde åka med henne från Björlanda (där hon har stallet) efter att jag ätit. Och så blev det med. Var hemma hos mina föräldrar vid 17-tiden och runt 18 så åt vi. Det blev rökt lax med potatis och dillsås, mumma! Till och med efterrätt blev det; äpplekaka och vaniljsås. Mitt i middan ringer det på mammas mobil, och efter hon lagt på frågar hon mej och pappa vad vi gör imorgon kväll (alltså idag), vi tittar på varandra och säger ungefär samtidigt; "vad då då? Varför undrar du?" Svaret vi får är; "Tänkte om vi skulle äta hummer..." På nolltid svarar jag och pappa; "Klart vi inte har nåt annat för oss!! Vi kan!!" Haha, snacka om ledande fråga; "Tänke vi om vi skulle äta hummer..." Vem svarar nej till det?! Love it!

Den som ringt var nämligen mammas arbetskompis, vars man precis fått upp 10 hummrar och undrade om vi ville köpa. Så väldigt hux flux blev det alltså bestämt att vi skulle ha "hummerkalas" idag, onsdag.
Åkte med Hanna från Skra Bro i Björlanda vid 19:35 och vi var på klubben 20:10 efter att ha hämtat upp Janis i Fiskebäck. Vi tog "långa" rundan på militärfältet i den bäcksvarta kvällen och mötte sedan upp Anna med Taffy & Tessa på agilityplan vid 20:30. Jag tränade en del kontaktfältshinder där jag fukuserade på fart hela vägen och rätt snabba släppkommandon vid kontaktältet för att hålla kvar farten ner till marken. Körde även lite slalomingångar och en kort hoppkombination. Allt gick verkligen jättebra!! Är grymt nöjd med den träningen! 21:30 var jag och Combat hemma för kvällen, mätta, promenerade och aktiverade.



Onsdag 1/10

Oktober är här och även oktobervädret med regn och kyla, brrrr!
Jobb hela dagen med lite avstämningsmöte tillsammans med en kund, annons-svaranden, telefonbokningar, svar i telefon på diverse folk som ringer angående annonserna vi har ute, samt ett mail och samtal med en tjej som är intresserad av att ha praktik hos oss v 43-51. Bokade möte med henna redan imorgon för att se om vi an få ut någonting av varandra, det ska ju vara en Win-Win situation det här med praktikanter.

Körde min chef till Backaplan efter jobbet där han skulle hämta sonens nya bil och tog sedan själv chefens bil vidare till Torslanda. När jag körde förbi en kompis gård så kom jag på att jag skulle ha ringt henne jättelänge och tog tag i det direkt. Pratade sedan med henne i säkert 25 minuter innan vi kom på att vi skulle ta en promenad tillsammans med hundarna innan hon skulle på Allmänlydnadskurs 19:15, så vi möttes upp utanför kursplanen och gick en sväng i skogen. Combat & Tella (Aussietik på 1 år) busade som gaalnigar så Milou blev lite grinig då och då när de kom för nära, och agerade polis med diverse grymtningar, blottade tänder och förgrymmade ögon. Min lilla gammelgubbe-gris.



Får vi hoppa ut nu??!!



Tella & Combat nospussas



Milou på krigsstgen mot ungdomarna :)

Vi gick på mina gamla ridvägar och förbi stallet där Armani står, en ponny som jag hade på tillridning i ½ år. Blev allt lite nostalgisk och drömde mej tillbaka till den galna ponnytiden och alla gallop-race på "Volten"... Saknar det!

Tillbaka vid kursplanen stannade jag en stund och pratade med Ninna och Mia, är ju så sällan jag träffar dem nu när jag inte bor i Torslanda. Milou verkligen tokdiggar Mia och sitter mer än gärna på hennes permobil, mycket hellre än på den kalla blöta marken. Fick slita mej tillslut för jag skulle ju hem på "kalas", Hummerkalas till och med ju.

20:00 satt jag, Elin, Johan (elins sambo/pojkvän), mamma och pappa vid bordet och tittade på de röda vackra djuren på våra tallrikar innan vi skålade i champange och högg in. Mmmmmmm va gott det var!!! Hummer är enligt mej verkligen inte överskattat! Satt och pillade med min i 1 timma innan jag hade dissikerat varenda liten ätbar del och njutandes mumsat i mej allt, sedan var jag proppmätt! Vi satt och småpratade om diverse triviala saker och hade det allmänt slappt och skönt enda till 22, då det var dax att börja plocka ihop sej för hemfärd. Hjälpte till att duka undan och diska och kramade sedan tack och hej då vid 22:30.




Himla vackra är de faktiskt



Skål! Liten symbolisk Champangeskvätt i alla fall :)


"Familjen Mums" och Mammas fina dukning
(synd att ljuset blir så starkt med blixten)

Så nu sitter jag här hemma vid datan, och har som vanligt lyckats få ihop en alldeles för lång text i bloggen, efter en helt perfekt kväll hemma hos päronen med inte en enda tendens till bråk eller tjat. Sååå skönt!


Nu ska jag sova, imorgon blir det återigen en fullspäckad dag utan vila... Jobb, hem, cykla till gymmet, BodyCombat-pass 18:20-19:20, duscha/byta om, cykla hem, byta om & hämta hund, hämtas vid Hydro 20:00, åka till klubben, "privatträning" för Puzzel, hem, PACKA, blogga(?) & sedan sooooova. På fredag ringer klockan 05:30, sedan rullar dagen på och slutar inte för ens söndag kväll någon gång känns det som... Ska ju dra på Bergeér-läger fred em - sönd em :D LÄNGTAR!!! Bara 1,5 dagar kvar nu!! Bäst att somna så går det ännu lite fortare...


Nighty!

Inga kommentarer: