tisdag 14 oktober 2008

Debuten nära...

För att var exakt så är det 1 månad bort...
Igår kväll anmälde jag mej och Combat till vår första Officiella agilitytävling!! Blir i Varberg den 15 november. Läääääängtar!!!! Ska bli så jäkla kul! Extra roligt att Zara & Fenix ska debutera på samma tävling med!

Här kommer en liten film från kvällens träning, med betoning på LITEN film =) En gång över balansen är det enda som blev filmat idag nämligen. När jag och Emma kom till klubben var redan Camilla, My och 2 andra där och tränade så vi fick hoppa in och träna på banan de hade byggt, så det blev inte riktigt som jag planerat. Körde en hel del kontaktfältsträning dock efter vi plockat undan banan. Är väldigt nöjd med hur han tar dem nu, men kan fortfarande få bättre fart över, nu tar det nog mellan 2,5-4, ibland nog till och med 5 sekunder tills att han är nere och stannar. Vill ha ner det till i alla fall konstant 2, gääärna 1,5 sekunder :D Potentialen tror jag absolut han har, måste bara få fram det med... Kommer bli mycket motivationsträning på balasen framöver tror jag...

Filmen visar träning av vårt "släppkommando"; KÖR! Konstigt bara att man inte kommer på bättre ord att testa med en massa olika djur :P


Förutom agilityn så gick jag & Emma ett varv runt Sisjön med, himla skönt att vi hann innan det blev mörkt!

Vad det gäller det där med sanering hemma som jag skrev om idag ...tar de imån istället :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fullt ös medvetslös är tempot just nu!! Buss låter ju toppen men tror att jag ska åka bil upp men tackar för erbjudanet och är inte helt hundra än på hur jag kommer upp så jag hör av mig om det!!!

I helgen åker vi till Ängelholm för att utbildas till freestyledomare..men hur jobbar du på Torsdag?!

Nu blir jag lite rädd...vadå rädd om GOa i Mölndal på kvällarn?!?! Jag går ju inte så mycket här precis eftersom jag inte kommer ifrån jobbet förens 11 men vad ska jag akta mig för??

Anonym sa...

Lycka till på tävlingen!!