söndag 12 oktober 2008

Chill och lite till...?

Nu ska vi se...
Fredag 10/10;
Intensivt på jobbet som vanligt på fredagar :) Men på eftermiddagen runt 15-tiden gick luften ur oss och vi åkte hem. Fortsatte med lite jobb när jag kommit hem och gick sedan ut med Combat innan det var dax för stan en sväng.
Hade en himlans trevlig kväll på mitt favvoställe SoHo, just LOVE it!! Cafédelen hade stängt så var bara barerna och restaurangen öppen att "handla" i. Satt uppe på övervåningen för första gången, det var riktigt nice där! Blev 2 st "Peach cooler" och en massa babbel :P Tack,tack för detta! Tog bussen hem sedan när vi började känna att veckan kom ikapp, och kom innanför dörren vid 12-snåret tror jag. En rätt så perfekt fredagskväll helt enkelt :)
Idag, Lördag 11/10;
Klockan ringde vid 10 och jag kom upp rellativt enkelt faktiskt, har ju lyckats sova minst 8 timmar i flera nätter i rad nu... Blev en 20 minuters promenad med Combat innan jag hoppa på bussen till stan för en solning och ett BodyCombatpass 11:45.

Måste tyvärr säga att jag tycker denna BC releasen tyvärr är sådär faktiskt, inga jätteroliga kombinationer och man blir inte sådär äckligt slutkörd även fast man tar i allt man har och lite till nästan. MEN det är sjukt bra träning för benen och musklerna runt knäna och det är ju en av de saker jag verkligen behöver pga mina leder, så det är väldigt bra. Instruktören var verkligen på G och salen va fullsmockad till bristningsgränsen. Körde på max i stort sett hela tiden och verkligen tog i till tusen. På Capoeira-låten darra jag som ett asplöv i slutet, saaaatan vad den tar på benen!! GÖTT!

Mamma ringde när jag stod och bytte om, hon var tydligen i stan så vi bokade en fika efter att jag köpt inflyttningspresent till Elin & Johan (syrran + pojkvän). Var folk överallt och jätteköer men tillslut hamnade vi på BakerBoysDrottninggatan i alla fall eftersom mamma hade rätt bråttom till bilen som parkeringen gick ut för efter 1 timma. Tog en varm panini med brie & skinka och en Cola, tyckte jag var värd det efter det hårda träningspasset, men kännde mej ändå liite dum efteråt, borde tatt en sallad och thé egentligen som faktiskt är både godare och nyttigare. Mammsen bjöd i alla fall och körde även hem mej efteråt =) Puss på dej! (Tror att hon börjar bli lite orolig dock för att jag hela tiden håller igång. Föreslår att hon ska ta med Combat hem så jag kan sova lite, säger åt mej att vila i soffan om jag är hemma i Torslanda istället för att hjälpa till med maten t ex... Sånt har aldrig hänt förut)

Vilade lite framför datan en stund tills Emma kom och vi gick en långpromenad i skogen tillsammans. Combat försökte få igång Lisa (emmas hund) gång på gång och for runt som en galning som vanligt, undra om han någongång kommer att bli vuxen i huvudet?? Toktuss!
Vi var tillbaka vid 17, ca 1,5 timma hade vi vart ute då. Härligt!
Vi bestämde att Emma skulle med på Elins & Johans inflyttningsfest sedan, så vid 19-tiden hämtade hon upp mej i med "Torkel" och efter det plockade vi även upp Aaron som väldigt spontant och impulsivt bestämde sej för att hänga med också. Körde först hem till mamma & pappa och lämnde Combat där och kom till festen vid 20:30 ungefär. Det var en himla lugn fest med lite utspridda grupper av folk här och där. Jag, Aaron och Emma höll ihop mestadels av tiden och kände oss ganska gamla faktiskt... Men i slutet blev de rätt livat men då var det dax att dra in till stan.


Emma läser vinettikett och Conny sjunger E-typedängor =)

Mycket lika systrar?? (elin i jeansväst)

Soffhäng :) Just smiiile and be happy...
Himla skönt att Emma körde så man slapp trängas på bussen in med alla andra. Innan vi drog in till stan lämnade vi hem Combat och hämtade även upp Cillen. Vi var inte på jättepartyhumör så det blev Frank´s café istället. Saatan vad vi flumma och skratta!! Hade så ont i magen så jag höll på att krevera och tårarna sprutade. Stackars Aaron fick snällt stå ut med våran sjuka humor och ibland rätt syrliga kommentarer om vissa folk... Gick en "promenad" upp och ner för Avenyn sedan i kylan och drog hem efter det vid 2-tiden.




4 st VNP = Very Normal People...



Fast vi kan nästan iaf :D

Istället för partyparty så blev det en rätt soft kväll idag med, fast himla rolig!!

En sak som är mindre rolig är annars när man märker att personer som man trodde man kände och som man haft himla roligt med och vart nära vän med, inte alls är den person man trodde den var. När man märker att man faktiskt inte betyder speciellt mycket för dem utan är utbytbar mot i stort sett vem som helst... Det possitiva i detta är att jag nu insett detta efter mycket om och men och inte lägger ner någon mer energi på sådana här personer. Vill de ta upp kontakten igen så är det fritt fram, men det krävs nog en jäkla massa jobb för att jag ska få upp förtroendet för en sådan person igen och kunna gå tillbaka till "det gamla", och jag tänker inte lägga nån kraft på att försöka själv igen i alla fall från mitt håll innan en sådan person verkligen visat att den verkligen vill och är ledsen för sitt beteende.
Som tur är så har jag inte allt för mycket sådana här peroner runt mej, men har i alla fall stött på tillräckligt många det senaste året för att mitt förtroende för människor i största allmänhet ska falla en hel del. Tyvärr? Man börjar ju fundera på vem man egentligen kan lita på när det visar sej att väldigt nära vänner inte ens är den de verkade vara från början...

Men nu ska jag sluta grubbla över detta och gå och sova i min goa säng. Men det blir att sova med båda knäna i stödbandage känner jag, de bråkar rätt mycke nu tyvärr. *grrrr*


Imorgon börjar en Bruksintrokurs som jag och Emma ska gå på GMBK. Det ska bli riktigt, riktigt roligt!!

Inga kommentarer: