lördag 4 oktober 2008

Agility i Värnamo

Sitter i sängen nu på vandrarhemmet där vi bor. Delar rum med Märta, Maria & Puzzel och alla är lika trötta, både 4- och 2-benta. Mellan 09:00-16:00 så har vi vart på Värnamo Brukshundklubb och kört agility i 2 olika grupper, en för nybörjarekipage och en för tävlingsekipage. Väldigt mycket väntan har det blivit och klubben hade varkligen (ursäkta mej) värdelösa hinder! Att man ens som klubb kan med att hyra ut dem (hoppas innerligen att de inte tagit betalt för att vi använder dem), och inte heller säga att det är urkassa när de som bokade planen undrade vad det fanns för hinder. Riktigt riktigt dålig stil måste jag säga. Men som tur var hade 2 tjejer med sej sina Rusta-hinder som kunde komplettera hinderutbudet.
Vi har kört några roliga nya kombinationer och fått tips om br amuskeluppbyggande övningar som jag ska testa hemma, men mitt handlingssystem kommer nog stanna kvar vid det jag kört innan från Annica Aller, dock med vissa nya grejer från helgen i vissa situationer. En sak som jag ska testa är att föröka var amer tyst och inte kalla så mycket på honom, delst för att han ska bli mer lyhörd och dels för att inte riskera att störa honom i hoppen.
Vi har haft väldigt blandat väder med sol, regn,blåst, sol, blåst, regn osv... Men för det mesta uppehåll som tur är.
Efter kursen åkte vi tillbaka och gick "Bergeépromenad", söta Theo, fina Magi, busiga Puzzel och galen Combat har traskat runt i skogarna tillsammans med tjötandes mattar =)

Nu ska jag ta å duscha och göra mej iordning för middan 19:00. Hinner tyvärr inte lägga in bilder eller film nu, men det kommer när vi kommit hem till GBG igen imorgon.

Hoppas ni har en bra helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nä va mysigt! Och kul :D Hoppas det går bra idag med lydnaden oxå då, det gör det säkert :)

Kikar in här senare och ser om du lagt upp nå bilder och filmer, vore kul se :)

Kram och ha en bra dag :)

Anonym sa...

Och visst är jackan underbar, ja älskar den! :) Kul att du la märke till den, tack :)

Anonym sa...

Åh, jag är så AVUNDSJUK på lägret :( Min familj kom ju på besök så även om jag hann få mig min CSN så blev jag ju upptagen med besök istället. :( Låter som om ni haft det superroligt, fastän ni hade dåliga hinder att ta er över. ;)

Anonym sa...

Ja du hindren var väl ingen höjdare... Inez hälsar att det kanske var "rottis grabbar" som brukar använda dem :D
ps, det var kul att träffas.