tisdag 2 september 2008

Very likeable!!


Blev upphämtad av Rosa direkt efter jobbet som jag skrev förrut, som vanligt var jag hemma betydligt senare än vad jag trott, 22:30 kom jag innanför min egna dörr, efter ett kvällsfika och "deluxe"-stopp hos Hanna =) (börjar bli tradition nu nästan ;) Vitlöksbröd & champange-the, bättre än finaste cafeét kan jag lova!! Tack sööta du!! "Man 2008" är iaf något steg närmare nu med ;)

Träningen gick bra, är dock inte nöjd med kontaktfälten... Springer nog på för fort framåt så han börjar bli osäker och segar sej ner istället för att springa för fullt (man ser tydligt på filmen) Måste gå tillbaka och motivationsträna nerfarten!! Gjorde även en slalomingångsövning och en handlingskombination med massa trixiga svängar, den sistnämnda var riktigt kul att köra!! Testade lite olika varianter och märkte att han gick riktigt bra på blindbyten!

Vi var 8 st 2benta & 12 st 4benta på träningen, alla på olika ställen i karriären =) Kul med ett blandat gäng tycker jag. Man lär sej faktiskt väldigt mycket på att lära ut själv och komma med tips, och att studera andra som tränar!! Väldigt nyttigt!
Zara & Fenix var med även idag =) Fenix är ännu ett exempel i skaran som gör att jag äääälsar koppelmetoden så himla bra i inlärningsfasen! I fredags började vi med den i slalomet, och idag, efter 3-4 korta tränigspass med metoden, kunde han börja utan koppel och söka portarna själv med Zara gåendes på båda sidor! Den funkar på nästan allt annat med, hopp, däck, tunnel, platt... det enda den kanske inte funkar på är balansen & gungan då. Har inte testat på A-hindret, men i teorin känns det ju som det borde gå... Grejen med den är att det blir så enkelt för hundarna att förstå, utan att vi lägger oss i och flaxar med armar eller säger konstiga grejer som de endå inte förstår. It´t very likable av mej hekt enkelt!! =)

Nog tjötat för idag!
Natti natt!



Inga kommentarer: