tisdag 9 september 2008

Är det OK om jag fotar?


Jaa, man får höra och vara med om det mesta om man har en Berger des pyrénées. Det som jag och Combat var med om nu nyss tar nog 1a priset hittills faktiskt dock=)


Går längs med en liten bilgata här i Gårda där jag jobbar, ser hur en grå Volvo s60 kör bakom mej och är på väg att passera. Det är vad jag tror i alla fall... Istället gör han en snäv sväng in mot trottoarkanten och hissar ner fönsterrutan på passagerarsidan, "kastar" sej mot rutan för att få kontakt med mej och säger; "Vaaaa är det för ras på den där??!" Jag svarar som alltid och försöker låta världsvan när jag säger det franska namnet (kan inte ett ord franska) "VA??!! Va sa du?" blir ett väldigt spontant utrop från honom (den vanliga reaktionen alltså) han fortsätter "Den va ju bara så himla fin! Är det OK om jag tar ett kort? Du tycker säkert jag är knäpp :)" Svarar att det självklart är helt OK att fota och att han säkert inte är knäpp alls (klart man vill ha bild på min charmprins?) Killen (ca 35-40 år) slänger sej bak mot baksätet och rotar fram en systemkamera, plockar ur den ur sitt fodral och kliver ut ur bilen, tar lite bilder, tackar och hoppar in i bilen igen. Nyfiken som jag är så frågar jag vad han ska ha dem till, och det var tydligens hans barn som var på jakt efter hund. Tyvärr så verkade han ha väldigt bråttom, annars hade jag försökt berätta lite om rasen och så. Men får hoppas att han kollar upp via nätet om hur de är. Personligen skulle jag inte rekomendera en Berger i en familj med barn under 7 år. Jag tog faktiskt hans registreringsnummer på bilen, som vanligt tar min "hjälpa-till-och-fixa-sida" över och jag vill att allt ska bli bra för alla, därför ska jag försöka leta upp denna männska och se om jag kan hjälpa dem på något sätt.


Men som sagt, mycket har man fått höra och vara med om när man t ex gått på stan eller folk som kommit upp på kontoret eller så, men detta är helt klart 1a pristagaren hittills. Det komiska är att allt från att han stannade till körde iväg igen tog max 2 minuter, hann nästan knappt fatta vad som hände.


Vi bergerägare kanske skulle skriva en bok om allt man fått höra och vara med om?? Skulle bli världens komedi tror jag :D Någon som är på?? ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej va kul att du hittade mig! :D Nu kan ja kika in här och se vad ni har för er :) Det var verkligen kul lära känna dig, du verkar vara en vädligt snäll och skojjig person :)

Va kul att du tänkte på mig vad gäller freestylekommitén, vi får se hur det blir med det. Ja hoppas att ja får vara med :) Skulle vara kul att få bidra lite :)

Har lagt upp några bilder nu så du får gärna kika in igen :) Det var itne så lättfottat, men tror iaf några bilder vart fina :)

Kram på er och hoppas du orkar läsa allt, haha ;)

Anonym sa...

Oj tack va snällt av dig :D

Självklart kan du få bilder, och ja lånar gärna några från dig :)

Om du har msn, så kan du kanske adda mig?

tennisbollen@hotmail.com är min mail iaf :)

Anonym sa...

Och sjääälvklart ska ni vara med på freestylen :D