måndag 15 september 2008

Party & tapeter

(OBS; alla bilder går att klicka uppi större format)
"Äntligen hemma", får man säga så när man vart hemma hos sin mamma (pappa är i Asien just nu) och sedan hos sin syrra på god middag och paj till efterrätt? Jo, det tycker jag att man får... Det måste ju vara ett väldigt bra bevis på att man trivs där man bor och med att bo själv (även fast det hade vart betydligt billigare & ibland enklare att bo med någon).
Har alltså haft en jättebra söndag, men njuter alltid varje gång när jag kommer hem, vart jag än varit.
Börjar med att berätta lite om gårdagen så jag inte missar det.

Efter promenaden på morgonen blev det stan i nästan 6 timmar, varav säkert 3 spenderades på S.o.H.o, stans underbaraste café/chill-ställe! Love it! Shoppade jag någonting?? Oooooo ja, ett balsam...
Zara kom och hämtade upp vid 17 i stan och körde hem mej. Sprang bara in och bytte om snabbt och tog med Combat ut till Zara och Fenix som väntade i bilen. Vi åkte till klubben för att träna agility och gå lite promenad. Byggde upp 3 olika stationer; 1 med dubbelboxen (hopp- & handlingsträning), 1 med balanshinderna (kontaktfältsträning) och 1 med slalom (självständighet- och ingångsträning). Är hyffsat nöjd med hur det gick, han var laddad till klospettsarna men lyckades ändå hålla ihop rätt bra.
Va hemma lite innan 20 och då var det ingen vila och ro inte. Hade fått nog av att sitta hemma i fredags kväll så jag och Hanna (som oxå för en gångs skull lyckats ha en helt oplanerad helg) hade bestämt under dagen att vi skulle dra ut på stan senare på kvällen.

21:00 dök Hanna upp och sedan kom även A. Vi hade en himla lugn förfest och tog bussen in vid 23:20. Mötte upp Hannas goa kompis Kristian och gick till Hard Rock för att shaka lite och lyssna på Andrea & Niklas såklart! Både jag och Hanna tog det väldigt lugnt, för mej blev det 2 ½ cider hemma och sedan inget mer och Hanna smuttade på samma cider hemma och på bussen in till stan. Kvällen var alltså väldigt sansad för våran del och vi kunde skratta rått åt alla stolpskott på dansgolvet och i baren *moahahaaa* usch va hemsk man kan vara ibland ...men kul hade vi iaf!! Spårvagnen tog mej och Hanna till skatteparadiset redan vid 02:30 då vi kände oss nöjda för kvällen. Vi hade fått precis det vi ville ha; lite soft förfest, gratis inträde + före i kön, shakande och skrålande på dansgolvet, mycket skratt, skönsång och show av 1a klass i HRC´s schlagerbar och lite mer skratt. En helt perfekt och lagom kväll helt enkelt. Det enda som var mindra kul var att gå i leggings och öppna skor i drygt 10 minuter från spårvagnen och hem i kylan. Satan va kallt det var!!


Kristian & jag ...och jag igen =)


Hår kan användas till många saker ...som en mick t ex.

2 söta singlar! ... sökes; 1 sportig, sprallig och manlig 28 åring & en kvinnlig glad brunett runt 33 år. Intresserad ?? ;)


Andrea & Niklas rocka i baren som vanligt!! That´s my girl ;)

Tusen tack Hanna för åter en kul kväll ute, och jag tar tacksamt emot ynglingar som bjuder på drinkar ;) Tack även K & A givetvis!!

Över till dagen idag, söndag 14/9.
Har ju mobilbloggat lite från hundpromenaderna och skvallrat om det fina vädret, tapetletning med mamma och middag hos syrran och hennes pojkvän. Njöt till fullo och passade på att ta lite bilder på båda hundarna tillsammans vid dammen i solen.

Jag och mina bästa pojkar


Some poosing...


Up close

Sedan åkte jag och mamma till backaplan och letade tapeter som galningar till mej. Att det ska vara så svårt!!?? Blir tokig. Fotade en del som jag fastnade för, snälla hjälp! Vad tycker ni?? Jag ska ha en fondvägg och sedan måla runt om i någon ljus färg, antingen vit eller grå nyans.


Lite blommigt och metallicguldigt...

Mera metallic...


Färgerna är lite missvisande, men metallicmönstrat iaf :)

Samma som ovan och en stormönstrad i svart/guld

Något jag kan drömma om... Tyvärr får jag slå dessa ur tanken eftersom det inte håller i längden när man bar ahar 1 rum och måste tänka på att det ska locka både kvinnliga & manliga köpare den dagen man ska sälja :( TOKDIGGAR den till höger!
Hjälpte mamma att klippa gräset när vi kom hem och gick sedan en promenad till Elin & Johan för att få sätta oss vid färdigdukat bord och äta gos mat 18:00. Blev galet mätt och trött! Tack snälla syster yster!! Vid 21-tiden gick vi hemåt och mamma körde mej sedan hem hit, och där knyter jag ihop med inledningen på denna blogg och knyter säcken för idag.

Sängen kallar!! Nighty!

Inga kommentarer: