måndag 22 september 2008

Bio, dancing, agility & kursstart

Helg... Ja va ska man säga om helger egentligen? Det är två dagar att fylla med kul saker och sådant som ibland kan vara tråkigt men nödvändigt eftersom man inte hunnit i veckan. Har min helg varit en kul helg eller en med nödvänidga saker?? Den har nog varit lite av varje, men mest kul tror jag faktiskt.

Lördag 20/9
Vaknade vid halv 10 av ett mobilen ringde
- Hallå... de e Sarah
- VI HAR VUNNIT!! TJOHOOOO!!
- WEEEIII!!! Fan va bra ni e! Grattis!!


Det var Hanna som ringde från Hässleholm och precis hade vunnit på deras 2a officiella tävling! Inte för att jag blir förvånad, de kommer vinna mycket framöver i tiden kan jag lova! Men det var ett riktigt härligt sätt att få vakna på och få vara en av de första som fick veta. Combat var himla stolt över sin tjej (Janis alltså) men viskade lite i mungipan ..."fast det är tur att hon är i largeklassen och inte medium, för när jag får börja tävla ska jag också vinna allt som oftast..." Jojo, snacka om att killen är lagomt kaxig...
Hmm, somnade visst om sedan en stund, gick upp vid halv 11-tiden. Det är så skönt att själv kunna välja när man vill gå upp!
Åkte till klubben eftersom jag hade Mickes bil (chefens), gick runt militärfältet och tränade sedan en massa olika saker; agility, freestyle & lydnad. I agilityn hade jag fokus på 2 saker, slalom och kontaktfält. Är väldigt nöjd med lördagens träning! Se videorna för resultat och stilstudie =)
Blev visst fast på klubben i 2 timmar helt själv...är man hundidiot så är man... hade egentligen tänkt åka och kolla lite mer tapeter och även hinna med en fika och/eller en till promenad lite senare på eftermiddagen, men när jag kom hem från klubben vid 2-tiden var jag helt slut. Hade nämligen en förkylning som jagade mej och hann ifatt där i bilen på väg hem. Så irriterande!



Kontaktfält i massor!




Slalom till tusen, och en massa kärlek :)




I alla fall ett försök till freestyleprogram


Istället för tapeter, fika och promenad blev det att lägga sej i soffan och sova i nästan 1,5 timma ...antagligen var det välbehövligt, men gillar inte när jag inte hinner med allt som jag planerat! Jaja, ska inte klaga, skönt var det i alla fall och som sagt välbehövligt för att orka med kvällens aktiviteter.

Blev en runda ut med Combat efter min sovpaus och sedan var det bara att sätta full fart. Fika och bio med Andrea stod på schemat 20:00 (eller 19:45 som vi bestämde, för att säkert vara där 20:00 ... 2 blondies i ett nötskal) Kors i taket, båda var faktiskt på plats 20:00, heelt otroligt... Vår taktik fungerade!
Innan bion blev de en fika på Cappucciono och vi hamna bredvid 2 tjejer som hade ett "serious talk" om killar... Jag och Andrea kom på att vi skulle ha gjort ett liiitet inlägg i deras djupa samtal efter vi gått och helt enkelt sagt ; "sitt inte där och gnäll, va glá för att du i alla fall har nån" Men... sen kom jag att tänka på min egna kravlista som just nu består av 13 kravpunkter, och tänkte att det nog var tur att vi inte sa nåt... Stackars pojkkar, det är inte lätt för dem att leva upp till allt vi vill :P

Bion började 21:10 och det var Mamma Mia som var tryckt på biljetterna. Oooooh va bra den var!! En riktig må bra film med massor av sång och dans, LOVE IT!! det enda som drog ner den va väl Amanda Seyfried som spelade huvudrollen som Sophie. Nä, skämt å sido... men får man se så bra ut? Hon har mitt drömutseende just för tillfället nu i alla fall =) Som tur var fanns det ju inte bara snygga tjejer (det är en anledning till att killar kommer gilla att se denna film) utan även en hop med nice guys... Vi undrade lite stillsamt varför inte vi blev inbjudna när de bland annat spelade in Svensexa-kidnappningen med ca 40-50 killar i badshorts på stranden... Dålig stil helt enkelt! Trots detta gick vi från salongen vid 23:15 mid ett fånigt smile på läpparna och en go känsla i magen. SE DEN!!


The perfect couple?

Efter bion var min resterande kväll/natt inte mer planerad, men visste att Emma R var ute och gjorde stan osäker med sin pojkvän och vänner till honom. Följde med Andrea till HardRock och var moralisk stöd medans hon bytte om och laddade på kontoret inför kvällens show. Stackars Niklas kom in och var helt förstörd över att DJ´n spelade helt fel musik i schalagerbaren, och jag förstod honom precis. Det var samma DJ som förra lördagen och han var faktiskt rätt kass.

Gick ut och mötte upp Emma & Co innan Andrea & Niklas skulle köra igång vid 01. Tankade och glada var de kan jag lova... Själv var jag spiknykter hela kvällen, sånär som på en medhavd cider. Hann även in på Lounge(s) för att heja på syrran och få stämpel så jag kunde komma in där senare om jag ville.
Det var nästan ett under att Emma & Co kom in på HRC... "-Hej dääcsr, JAG + 6 schtår på lischtan" *vingel* In kom de iaf som tur var, precis i rätt tid för att A & N drog sin första sångshow. Njuter varje gång jag hör och ser dem =) Jag, Emma & en till Emma släppte loss på dansgolvet och hade så himla roligt! Men det roliga ska ju ha ett slut, och vid 2-tiden skulle de redan dra sej hem och A & N hade kört sitt sista nummer. Själv ville jag dansa mer så jag traska de 60 metrarna över till Lounge(s) och fortsatte med syrran, Johan och en kompis till dem fram till halv 4. Tyvärr var mn buss 15 minuter försenad så fick stå och vänta ett bra tag, men till slut var jag hemma 04:30, gick en 10 minutare med Combat och hoppade i säng, mycket nöjd med kvällen/natten!

Söndag, 21/9
Gick upp 11:20 idag, käka lite frukost och gick sedan runt Safjället i värmen. Tog på mej en jacka för mycket, shit va varmt det var! Är sommaren tillbaka?
Efter promenaden blev det en del datajobb inför kursstarterna som vi hade ikväll på klubben. Gjorde om lite i kursplaneringen, skrev ett fint välkomstbrev som skulle delas ut till alla och lite annat pill. 16:30 åkte jag upp för att hinna gå en runda, träna och skriva ut papper mm, innan klockan blev 18 då vi instruktörer skulle träffas. Det var flera av tjejerna som redan var uppe och vi körde en bana tillsammans. Tyckte det gick bra, men måste börja träna på slalomingångar där han själv måste söka sej uppåt för att ta 1a porten istället för 2a.
En sak som är himla kul är att se "småtjejerna" utvecklas och gå framåt i sin träning. 2 av dem som var med och tränade och som även sitter i styrelsen och är utbildade instruktörer i freestyle, är tjejer som gått nybörjaragility för mej för bara något år sedan. Man känner sej så stolt när man ser dem! På lördag ska vi tävla på samma tävling med, jag kommer troligtvis vara betydligt mer nervös när de kör än jag själv :) Duktiga, duktiga tjejer!!

19:00 drog allvaret igång och klubbstugan var fylld av förväntansfulla kursdeltagare med föräldrar. Allt gick väldigt bra förutom att jag självklart sparat välkomstpappret i Docx-format som inte stenåldersdatan på klubben kan öppna... Bra gjort Sarah! Men det blev bra ändå. Emma N styrde mötet galant och sedan delades alla in i sina respektive kursgrupper. Jag ska hålla i Agility start/mixkursen med Johanna & Michaela som hjälpinstruktörer. Tror att det kommer bli en bra grupp, de kändes väldigt motiverade och var i bra åldrar, samt en bra spridning av olika raser på hundarna. Jag babblade på om olika saker och försökte lösa upp stämningen lite och lyckades rätt bra måste jag säga, mycket skratt blev det när vi skulle gissa allas hundraser som de fått riva ut ur ett papper. Försök att riva ut en Staby Hound från ett papper så ska ni se hur svårt det är, speciellt eftersom knappt någon vet vad en Staby Hound är förnågot.

21:30 var jag hemma för kvällen och har nu suttit vid datan tills nu och knåpat ihop de videor som pryder detta blogginlägg. Hoppas ni tyckte om dem =)

Avslutar med min stående mening; Nu är det dax att lägga sej, som vanligt på TOK försent!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, snygga kontaktfält! Och slalom förstås! :)

Sarah Carlsson sa...

Tack =) Dock en bra bit kvar med kontaktfälten. Nöta, nöta, nöta är vad som gäller :D