söndag 28 september 2008

Agilitytävlingsdebut mm


Uppdatering fredag, lördag & en del av söndag :)

Det jobbigaste när man inte uppdaterat på några dagar är oftast att det har hänt så många saker så man inte orkat/hunnit blogga på kvällarna eller under dagarna, vilket leder till en ond cirkel eftersom det blir så himlans massa att ta igen när man väl sätter sej med det... Men ska försöka med ord, bilder & filmer göra en inte allllt för lång rapport om de dagar som gått sedan i torsdags (med alla bilder blir iofs detta ganska långt, men ska försöka hålla igen på texten iaf).

Fredag 26/9
Träningsvärken kom som efterlängtat! Är en sån himla go känsla! Dagen på jobbet var som de flesta andra fredagar rolig, med full rulle hela tiden. Medlemskapet i BNI börjar ge allt mer och mer nu plus att jag själv kan ge tillbaka, i December har jag vart med i 1 år.
Kvällen spenderades med Cillen och 3 mycket håriga snygga män, hmm eller pojkar är nog rätt ord... Vi gick en promenad, handlade och lagade mat (kycklingfilé och potatisgratäng *mumma*), käka chips och "Amigo", kollade TV, tjötade i massor, "spanande" ;) , övade lite BodyCombat (Cillen ska med på torsdag och köra) och flummade i största allmänhet. 10 par ögon slocknade i min 1,20 m säng runt 01-tiden... För er som undrar var pojkarna inga mindre än Combat, Patric & Buddy :)


Soya är ingen höjdare som marinad... Men de smaka bra iaf :D
I managen med Glann Killing, Cola, go mat, chips och tjöt. Vad är bättre uppladdning innan tävling?
Trötta...
Combats fina (eller?) favvoleksak...

Lördag 27/9
07:45
vaknade jag av Cillens mobil som låg gömd någonstans. Eftersom hundarna även vaknade då så var det omöjligt att ligga kvar och dra sej som jag egentligen planerat. Patric är värsta morgonterroristen... Blev frukost sittandes lugnt i soffan för omväxlings skull, Patric lyckades på en millisekund snappa åt sej en macka och slänga iväg pålägget som var makrill i tomatsås, över soffan. Combat blev glad som fick leka städpatrull efter att jag lyckats få bort det mesta som låg "löst".
08:50 blev vi upphämtade av Mikaela & Edison som redan plockat upp även Emma. 5 personer och 5 hundar plus lite packning åkte sedan från Mölndal till Torslanda och dagens stoooora tävling (märk ironin). Fast för mej och Combat var det i och för sej faktiskt ganska stort... Det var ju vår "tävlingsdebut", eller fuskdebut i alla fall. Officiellt får vi inte tävla för ens om 1 månad.
GHU åkte hem från tävlingen med flera placeringar och bra kämparadra i bagaget. Jag är jättenöjd med Combats insatts, jag själv kunde dock vart betydligt mer tydlig i vissa situationer ser jag på filmerna nu i efterhand. Det är så himla bra att filma när man tränar och tävlar! Man kan analysera sina lopp på ett helt annat sätt och vet pecis vart man gjort fel. Bland annat så var jag irriterad över mej själv att jag lät honom sticka från gungan även fast han inte stannade, men nu i efterhand se jag att studsen i gruset var så hård så han hade helt enkelt ingen större möjlighet att hålla sej kvar. Jag är även väldigt otydlig på hoppsträckan i 2a loppet där jag bara springer på, och självklart far Combat iväg mot det hindret som han ser ifrån sin vinkel som står åt helt fel håll från rätt riktining. Som tur var så kom jag på detta redan på banan och kunde ta om och fixa en bättre väg för honom så det blev rätt. Två saker som jag är väligt nöjd med är att jag höll mej kall och väntade ut honom på balansen tills framtassarna även kom ner på marken, det är stanna på rätt ställe som gäller ...inte vart som helst! Är även väldigt nöjd med slutet (från hoppkombinationen 2a gången) i 2a loppet där jag testade att göra ett bakombyte och skicka in i tunneln, därefter ett blindbyte sedan ett bakombyte efter däcket, den "sektionen" är jag grymt nöjd med! En lärdom är även att jag måste vara lite tystare på vissa ställen och inte hejja på honom "för mycket", han är redan överladdad som det är och pep/gnydde sej igenom 2a loppet för att han var så ivrig, vilket även ledde till att han hoppade över en pinne i slalomet.
Frukost... våra hundar tigger inte..

Agneta & Annis har bytt hundar för en stund :) Annis med Anthon dök nämligen upp för att titta på en stund.
Emma pussar på sin Lisa


Världens bästa par :)


Stackars Edison fick dras med hundar i massor och tjejsnack hela dagen...
Linn & Ella vann mediumklassen!! Grattis!

Plutt-Pepsi poserar med sina 2 rosetter, och Combat med sin 1a rosett!!


2 lyckliga mattar. Vilken prestation ;) (obs: märk ironin igen)

Här nedan kan ni se våra lopp och försöka förstå vad jag menar och vart :)









Simply The Best

Direkt efter tävlingen blev de ett besök på Gyllene Måsen och en utsökt middag i Mölndal innan vi fortsatte upp till GMBK/GHU där det var storstäd-dag. Vi fick hjälp med att ta bort vår stoora skräphög och även få det bortkört och slängt på tippen, och så målade vi lite fönsterkarmar tillsammans med GMBKarna. Satan va fint det kommer bli där uppe med sprillans nytt kök mm.

Delikat måltid på Gyllene Måsen... På GMBK bjöds det på nyttigare alternativ...


Allt vårat skräp slängs äntligen!! GMBKare & GHUare i full färd med måling!


Stilstudie...
Vid 17-tiden drog vi hem, alla mycket trötta och möra. Orkade ingenting när jag kom innanför dörrarna utan slappade framför datan fram till 20:30 nånting. Eller slappade och slappade, jag bråkade med MovieMaker-programmet. Gjorde nämligenfilmen ovan och fick göra om den säkert 2 gånger helt från början och 5 gånger mitt i filmen eftersom programmet hängde sej och jag inte hade sparat någon gång under hela tiden... *grrr*


Vid 20:30 kom killen med ett av de coolaste namnen jag vet, Aaron. Vi gick en kort promenad och såg sedan 2 filmer, fast jag sov igenom minst halva sista filmen. Hade sett båda innan med (varav den 1a säkert 10 gånger), jag behöver definitift fylla på mitt filmförråd känner jag. 02:00 fick jag SMS att han kommit hem hel och ren och kunde då slappna av (haha, är som en nervös mamma innan jag vet att mina kompisar kommit hem). Tokdäcka på ½ sekund tror jag och sov sååå gott hela natten!!


Söndag 28/9

Sovit länge idag, men som vanligt när jag gör det har jag så himla ont i ryggen, men det är det värt!!

Har bara vart ute en rätt kort runda än så länge, Combat är förvånansvärt nog fortfarande trött efter igår. Ska upp till klubben vid 16-tiden. Ska nämligen gå Rallylydnad på vår egen klubb. Ska bli jättekul faktiskt! Undra när jag gick "vanlig" kurs sist (om man inte räknar med valpkursen förra hösten då)... 18:00 börjar ju även min Agilitystart/mixkurs. Ska bli himla kul att få se allas hundar denna gången, sist hade vi ju bara teori innan. Är faktikt riktigt taggad att hålla denna kurs, deltagarna verkade så himla goa och engagerade!


Nu ska jag käka lite och förbereda för att åka upp till klubben om någån timma alltså, planera lite inför agilitykursen och kanske även hinna ta en power nap?


Rapporterar både om kursen jag och Combat ska gå, och från kursen jag håller ikväll :)



Lyckades faktiskt hålla texten i detta inlägg hyffsat kort tycker jag, däremot gör alla bilder att det blir betydligt längre =) Kom ihåg att bilderna går att klicka upp i större format om man vill.

Over and out!

Inga kommentarer: