torsdag 21 augusti 2008

Pissed off...


Stod i tvättstugan och kände mej väldigt nöjd med mej själv för 3e dagen i rad... Hade power walket runt safjället och kommit tillbaka till tvättstugan där jag stannade kvar mellan näst sista och sista maskinen och strök massa torr tvätt för att få undan det direkt iställer för att det skulle ligga ostrykt och osorterat i en IKEAkasse i flera veckor...

Helt plöttsligt så stängdes allt av och jag stod helt plöttsligt med 2 maskiner halvsköljd och ocentrifugerad tvätt...


Tvättiden är mellan 17-21 och då tar jag för givet att man kan nyttja hela den tiden, men icke sa nicke! 10 i 9 stängdes det av!!! FAN vad förbannad jag var/är!! De 10 minutrarna var avgörande för att den skulle hinna bli klar, och inga skyltar eller något finns som berättar att det stängs av 10 minuter INNAN sluttiden. *ggrrrrrrr*


Det var bara att vräka ut all dyngblöt tvätt och lägga det i en påse (samtidigt som jag anlade en pool på golvet) och ta upp det till lägenheten. Vilket var lättare sagt än gjort, TUR att man är hyffsat stark och lång iaf. Fick gå upp med den torra tvätten först och sedan ta den blöta för sej, men det var knappt att jag klarade det. Satan va tungt det var!!


Nu står helvetespåsen ute på balkongen och gör säkert en pool där med kan jag tänka. Har bokat en till tvättid imån mitt på dagen, så jag hoppas kunna smita iväg från jobbet efter BNI och sätta på en maskin med sköljning & centrifugering och sedan torkning, så jag får det klart. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det annars faktiskt...


Styrelsen för bostadsrättsföreingen lär få sej ett arg mejl med i dgarna... *grrrrr*


Nu ska jag sova!! Klockar/orna ringer vid 05 imån bitti, ska vara ersättare för en i Mickes BNI grupp imån.

Mötet börjar 07:00 på Elite Plaza, så det är bara att bita ihop. Gött med hotellfrukost iaf :D


Nighty!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen till verkligheten att börja klockan 7 på morgonen!!!