tisdag 19 augusti 2008

Nöjd !!

Har "hunnit med" en himlans massa efter jobbet idag, känner mej riktgt nöjd!

Tog spårvagnen till Mölndals Centrum direkt efter jobbet och sedan buss till Fässberg och promenixade till McDonalds där Hanna hämtade upp mej. Hade plockat med mej massa frukt från jobbet, men drygade ut "middagen" med en Chicken burger oxå (ni vet mini modellen för 15 billiga pengar) *me like*

Upp till klubben bar det och efter lite övervägande tog vi inte regnkläder på oss när vi traskade iväg mot militärområdet. Hmm, mycket dumt val...! Nästan 1 timmas promenad, varav minst 30 min gick i hällregn var ingen höjdare i jeans & gympaskor... Men, men skit samma. Lite regn har ingen dött av! Vi hittade en ny runda som gick i blandad terräng där både 2 och 4-benta fick använda muskler och balansen i massor =) Den rundan lär det bli fler gånger!! Dock hittade vi inte "skogens guld", även fast Hanna gjorde sitt bästa för att utbilda mej i hur de vill ha det och vart de brukar finnas. Är dock snart en fullfjädrad kantarell-vetare ;P

Cillen & Emma N var oxå på klubben och hade byggt en bana (tack tjejor) som vi körde några vändor när vi väl hittat tillbaka från urskogen (eller var det Vietnam vi var i??). Kände mej rätt ofokuserad och hade en hund som var megataggad trotts promenaden innan, men gick hyffsat ändå tycker jag med tanke på den svåra banan. Efter dagens träning har jag lite saker som jag vill fokusera på att få bättre:

  • farten över hela balanshindera, speciellt A-hindret
  • säkrare & säkrare kontaktfält
  • fokus på mej, t ex vid nedväxlingar
  • slalomingångar från olika vinklar
  • staket & threadles
  • min tajming

Undra om man kan bli så duktig så att man kan sätta sej ner och göra en målplan för detta? Den som lever framöver får se...

Dagens bana á la Cillen & Emma



Var iväg i 2 timmar och promenerade och tränade, men klockan var ändå inte mer än lite över 7 när vi kom hem. Snacka om att man kände sej effektiv! Och än bättre blev det...

Duschade av Combat all bös, smutts och grus och duschade även själv efter det och gjorde mej iordning för kvällen. Undra när det hände sist att jag stod i duschen innan 20 :00(innan 23) en vardag...? Bestämde mej även för att dammsuga och städa undan alla kläder som låg i soffan och skräpade, men undrade verkligen om jag skulle klara att fortsätta vara så effektiv... Vet ni vad? Jag lyckades :P Nu är allt städat och fint och badrummet avsvabbat med till på köpet! Känns som Sarah börjar ta sej i kragen! Hoppas bara denna positiva trenden håller i sej ett braaaa tag =)

Klockan är nu 23:23 och jag är färdigbloggad med dagens inlägg. Undra om jag ska fösöka mej på att hinna skriva om helgen med och slänga in lite bilder och filmer kanske... SKA ligga i min säng innan 12 idag!! Annars kommer min nöjdhet som just nu är i topp sjunka avsevärt, och det är ju onödigt =)

När va du riktigt nöjd med dej själv senast??!!

Inga kommentarer: