torsdag 7 augusti 2008

a lá Sex & The City??


Nyss hemkommen från stan, har ju vart å sett Sex & the city med Andrea. Men det höll på att sluta innan det ens hann börja...


Som jag skrev i inlägget nedan skulle jag ju träna på eftermiddan med Hanna och hundarna på klubben, vilket drog ut på tiden mer än planerat. Även Cillen och Emma N dök upp så vi körde riktig tävlingsstämning och en hel bana, tjo och tjim, för att testa "de små" lite. Janis ska ju snart tävlingsdebutera minsann =) 19:20 körde vi från klubben och 20:35 skulle jag hämta ut biljetterna för bion... innan det skulle Hanna tanka, köpa glass på McDonalds (jag med), lämna av henne i Önnered och sedan ta hennes bil till mej där jag skulle superman-snabbt byta om, slänga på lite smink och iväg...


Man tycker ju att ca 10 min är bra marginal till sluttiden som biljetterna ska hämtas ut på, men tji fick jag! Kön var hur lång som helst och stod i stort sett still i alla kassor... Klockan hann bli 20:35 och mina bokade biljetter släpptes... 20:40 var alla slutsålda stod det på skärmen. Panik och förtvivlan steg i mej, skulle det inte bli någon bio för oss som vi sett fram emot så?? Någon annan film som gick ville vi inte se heller... I telefon med Andrea, som var på väg in, beslutade vi att jag iaf skulle stå kvar och att vi samtidigt skulle ringa var sin annan bio för att se om den gick där. När jag näst intill gett upp helt så skedde det overkliga, de släppte 19 biljetter som inte bilvit uthämtade, precis det jag hoppats på men inte vågade tro att det skulle hända. Hade bara 1 person framför mej så jag fick utan problem 2 biljetter och en tung sten föll från mina axlar. Det skulle bli bio trotts allt!! Halvt småförvirrade köpte vi lite snacks och fick äntligen satt oss i stolarna =) Dock blev det liksom alla andra gånger en plåga för mina knän att sitta där, jag måste ha extra benutrymme egentligen, annars får jag så ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen nästan. FAN att det ska vara så!!


MEN jag säger bara en sak, SE FILMEN!!! Den var riktigt rolig och underhållande, även för sådana som mej och Andrea som inte följer serien. Man riktigt levde sej in i den och blev förbannad, glad & sorgsen om vartannat. Det var inte allt för sällan man vek sej dubbel av skratt heller :)


Efter filmen blev vi så sugna på att ta oss en drinkeluring i cocktailglas och snacka skit a lá Sex & the city-stil, så vi flyttade bilarna till Heden och utan att ens tänka eller säga något bar våra ben oss till Hard Rock, för ovanlighetens skull :P Efter mycket noga övervägande om man kunde köra bil hem på en drink eller inte så beslöt vi oss för att ta alkoholfritt. Inte lika roligt som riktig drink, men vi fick iaf våra cocktailglas och de var supergoda, jag tog en frozen daiquiri och Andrea fick bartender-Johans egna val. När vi satt där och pratade som bäst så dyker Niklas, Andreas sångpartner upp, och med sej har han 2 stora NK påsar som han packar upp för att visa oss, vilka innehöll 4 par skor!! Snacka om att leva Sex & the city liv!! De 4 par skorna var omsorgsfullt utvalda för att ha under lördagen då de ska vara med på ett bröllop och sjunga mm, 5 klädbyten ska killen göra på knappt 12 timmar, och till detta har han nu då köpt skor... HALLÅ ge mej ditt liv tack. Han är grym på att dansa, showa och sjunga, snygg som få, klädmedveten och modeintresserad och shoppar i värsta a lá Sex & the city-stil... Behöver jag säga att killen är gay?? En heterokille skulle aldrig nå upp i hans klass!! No way! ...tyvärr.

Efter skouppvisningen undrade jag och Andrea varför vi var kvar i Sverige egentligen, varför inte åka över till New York och leva glassigt storstadsliv med massor av shopping??!! Efter någon minuts drömmande kraschades allt då vi kom på att, just satan, för det så behövs det pengar, massvis av pengar... Det sket sej alltså... Fan!


Nu ska jag iaf lägga mej och fortsätta drömma om det livet för att sedan vakna upp 1a morgonen någonsin helt själv på min födelsedag... ;( Mamma sa att det var vuxenpoäng på det, men jag vill inte ha vuxenpoäng. Sckduck!


Jaja, grattis till mej själv i några timmars förskott. Någon som har något bra restaurangtips i GBG för kvällen?? Har idétorka...

Inga kommentarer: