torsdag 14 augusti 2008

Fårskallar & agility

Hejhej hallå


Kom hem för ca 1 timma sedan från Kungälv. Blev en bana med 21 hinder med en del riktigt svåra kombinationer, speciellt en threadle på 4 hinder (hinderna står som ett staket och hunden ska ta alla från samma håll, syns på videon under)

Är allämnt nöjd idag med =) Men blir fruktansvärt frustrerad när det inte går som jag vill, som t ex i threadlen idag. Men inte ens de mest rutinerade klass 3 hundarna klarade denna på 1a försöket, och när jag tittar på videon så ser jag ju att jag skulle behövt gå högre upp för att hämta honom. Är riktigt bra att filma när man tränar, man ser alla sina fel och brister och kan göra någonting åt det direkt, plus att man även ser alla framsteg och utveckling från film till film sedan =) Kontaktfälten blir bara bättre och bättre, ska börja pressa honom lite mer nu framöver tänkte jag för att vidareutveckla och stärka dem för att få upp farten över balanshinderna mycket mer. Kolla extra in gungan och A-hindret i filmen nedan tycker jag =)



Dagens bana á la Hanna (klicka för större)



Efter agilityn skulle Hanna & Sonja till en gård en bit bort och valla så jag hängde på och tittade. Oj vad Janis har blivit duktig och balanserad sedan jag såg henne i våras. Poletten har trillat ner hos damen tror jag allt. Combat verkade inte så brydd över fåren, han var mest bara väldigt oförstående om varför han va tvungen att sitta stilla medans kompisen sprang runt och hade kul... Livet är bra orättvist ibland :P


Hanna & Janis


Nu är klockan 23:20, hoppas verkligen att jag kan komma i säng innan 12 idag! Blir i så fall tidighetsrekord för säkert 3-4 veckor tillbaka :D

Nightynight!

Inga kommentarer: