onsdag 13 augusti 2008

Ett riktigt hund-jobb

Kan hända att detta inlägg kommer få ovanligt många stavfel och konstigheter, är lite jobbigt att skriva med stöd-bandage på högerhanden och kommer inte orka korrigera allt. Ni får stå ut helt enkelt =)

Igår orkade jag inte blogga faktiskt, och är rätt skönt att kunna hoppa över utan att känna att man absoluut måste. Fanns inte direkt nåt att skriva om heller. Kan og sammanfatta dagen på ett fåtal rader för en gångs skull.
Tisdag 12/8; Var på jobbet till 19:30 nästan. Fastnade vid datan och orkade inte gå till Avenyn från Gårda i ösregnet och ta bussen. Väntade på Micke ist tills han skulle åka. Åkte med hem till honom och tog sedan P2Bilen :P hem till mej. Han ska till Sthlm i 2 dar och behöver inte den. Micke är min chef alltså och inget annat =) Körde hem, bytte om och åkte upp till klubben. Körde liite agility och lydnad med en övertaggad hund som hade noll koncentration. Blev en del konflikter och bråk, höll på att bli galen. Aldrig mer träna INNAN längre promenad, utan alltid efter!! Combat är som tur är en jäkel på att få en på gott humör igen... I en inkallning (lydnad) så svänger han av 2 meter till höger och tar A-hindret på vägen och gör ett perfekt kontaktfält med "2 på 2 av", kommer på släpp-kommandot och gör en fotingång. Kan man annat än skratta?? Efter träningen gick vi runt Sisjön i dunklet. Nu blir de mörkt fort...

P2Bilen :P

Idag, onsdag 13/8 har dagen i stort sett, sett liknande ut. Jobb & hund, fast istället för att vara på kontoret i nästan 10 timmar var jag bara där i 3. Jobbade lite hemifrånockså, och har vart en sväng på Flügger färg och kollat tapeter. Sarah har börjar ta tag i sin lägenhet nu, braaaa!! Tog bara nästan 1 år... Skulle träffa Hanna vid Sisjön och gå runt den och sedan träna vid 7 tiden, så jag åkte en timma innan pch skulle till Colorama och kolla mer tapeter tänkte jag. Kom dit 18:10, och de stängde 18:00, SURT!! När jag äntligen tagit tag i detta så ska affärerna bråka med mej!!?? *grrr* Fick fördriva tiden på Cervera & Brand Store en stiund ist. Har ju ett presentkort på Cervera på 500:- Funderar på att börja samla lite på "Zack"-serien till köket... De gör så snygga grejer! Och hade passat in i mitt grå, svart vita kök =)

En tapet som föll mej lite i smaken... Ska ha en fondvägg... Har egentligen funderat på nåt riktigt turkost, men vet inte om man trättnar på det? Man kanske ska ha något mer som håller i längden och ha turkosa detaljer som kuddar, ljusstakar och så?? HJÄLP!!

Åkte vidare till Sisjön och väntade på Hanna, även "Dalmatin-Anna" dök upp och skulle hänga på för att komma ifrån sambon och barnen hemma som hon höll på att strypa. Haha, det är inte lätt alltid =) Vi traskade runt sjön med alla 5 hundar, vissa mer galna än andra... Gissa vilken katergori Combat tillhörde?? På klubben fanns det massa smörgåsar kvar från GMBK´s instruktörsmöte, så vi satte i oss kvällsmat när vi ändå var där :P *gött* och tack GMBK. 20:30 började vi bygga fram banan vilken blev en serpentin med 1 eller 2 byten, beroende på om man tog vänster eller högerslalom. Till skillnad från gårdagen så gick det riiktigt bra!! Är så nöjd med min lilla hårboll idag! Får han bara bort den där absolut värsta överskottsenergin så blir han mycket lättre att träna med även fast farten är den samma. Det jag är mest nöjd med är kontaktfälten som blir bättre och bättre och slalomingångarna. Tänk att han bara är 15 månader och heeelt grym redan :P Nu låter det som att han är någon form av överhund, och det är han ju inte. Men han är riktigt riktigt duktig!
Kom hem vid 22 och hade lite planer på att dra in till stan med Andrea och titta på JEERKKungsportstorgetKultur Kalaset som det så fint heter nu. Men hade inte vart inne för ens 22:30 tidigast och vädret var kasst, så jag stod faktiskt över denna gång. *duktig Sarah*

Mindre duktigt är ju att klockan är 2 nu och jag fortfarande sitter uppe... Jaja, skyller på... hmm, tja, ni borde veta vilka ni är :P


Och det här med handen... Det är inget som hänt, jag bara är sådan. Mina leder bråkar med mej hela tiden och just nu är handen lite för överjävlig bara =) Kanske drar ett inlägg om bara detta nån gång framöver, we´ll see...



Dagens "bana". Går att göra åt båda håll om man bara vänder på några hinder.
En trött hårboll efter mycket lek och träning =)

Nu ska jag sussa iaf. Snart stundar en ny hemsk morrgon... Huuu!!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello Look-aliken! :D
Tack för kommentaren i min blogg, det uppskattas. Jag har tänkt köra med korridormetoden (om den heter så?) med slalomet. Var hos en kompis i juli och körde med den metoden, och den passade Zac så bra att det fortfarande satt kvar på träningen i tisdags. Dessvärre har inte klubben sådana slalompinnar att korridormetoden är möjlig :(

Och vet du vad? Jag kommer nog på lägret ändå. Såg fel på inbeltaningsdatumet nämligen, så innan den femtonde september ska jag hinna få fram tillräckligt med pengar. :) Ska ni komma? :D

Sarah Carlsson sa...

Ohhh, du kommer!!?? Jaa, va glad jag blir =) Jag har oxå precis anmält nämligen! Får låna lite pengar från päronen tills jag skrapat ihop själv :P
Men du testa koppelmetoden ett par gånger och se... Det enda man behöver är ett slalom, ett koppel och något som hunden gillar riktigt mycket och vill dra till. Man behöver inte ens en medhjälpare =) Verkar ju lite jobbigt att köra på en metod som du ändå inte kan utnyttja eftersom de inte har möjlighet till det på klubben?? ;) Jenny Damm, min allsångskompanjon & Balderkompis :P kör koppelmetoden med på sina kurser och egna nya hundar ;)