söndag 31 augusti 2008

Agility hos Sonja & mys hos Hanna

Sådär, blev lite senare än planerat... ovanligt...

Ännu en dag har gått som man kan vara nöjd med, eller mer än nöjd faktiskt. Har ju med mobilen bloggat lite kort innan idag från promenad på Amundön med Viktor, och från allsång i bilen med Hanna och sedan till sist fika hos Hanna, och det summerar väl väldigt kort vad jag gjort idag; promenerat, tränat agility & fikat, myst & fnittrat =)

Här kommer en lite längre version:

Promenaden på Amundön var jättehärlig och vi verkligen njöt av det fina varma vädret. Det var fler som gjorde det och vissa lite väl mycket... nakenbadet längst ut på klippan vände vi raskt ifrån när vi råkade få se en äldre man ligga och njuta i solen... som tur var med "framsidan" nedåt... Phu! Att man kan med?!
Tusen tack Viktor för ännu en härlig promenad! Söndagstradition eller vad sa vi ? :P


Viktor & Combat högst upp på berget på Amundön

Underbar utsikt!

Blev avsläppt vid Frölunda Torg 16:25 och 16:30 plockade Hanna upp mej och det bar av mot Kungälv för agilityträning med "oldiesgänget" ;)

Vi byggde upp 3 kombinationer med lite olika fokus; 1 med handling och svängar, en med kontaktfält och sug framåt smt en rundbana med kontaktfält & slalom. Jag och Hanna har börjat att avancera med kontaktfälten nu, istället för att stanna upp så springer vi på själva medans hundarna ska stanna. Går hyffsat tycker jag allt!
Något som jag inte är nöjd med är svängar i hopp, han flyter ut alldels för mycket!! Måste bli hårdträning på det helt enkelt!! Vi ska upp till klubben imorgon och köra ett pass med, å tänkte jag koncentrera mej lite på den biten. Får leta fram lite kombinationer som kan vara bra att träna på för det endamålet!! De 2 timmarna i Kungälv spenderades inte enbart till träning, vi fikade med duk ;) , tjötade och tog en avslutningspromenad i skogen med.



Filmkommentator; Hanna


Fikapaus med lite tjöt om ditten & datten

Glad =)

7 hundar & 4 människor avslutar dagens träning med en härlig skogsrunda



Vid 20-tiden var vi hemma hos Hanna efter ett stopp på Ica Maxi och lite filosoferande om "Toalett & Bad" samt "Mat & Kök"... ;) Hanna bjöd på egengjort vitlöksbröd och favoriten champangethé (som jag redan skvallrat om), vi har även jobbat lite på projekt "Man 2008", samt så invigde jag Hanna i "Deluxe-världen"... Det ni ;)

Vi har även några nya frågor och raggningsrepliker i vår portfölj nu;
Frågor i nummerordning;

1) Är du singel?
2) Är du bög?
3) Har du fast jobb?
4) Gillar du hundar?
(3an kan man hoppa över om man vill, går även bra med student nämligen)

Om man vill köra med en replik kan man istället ta denna;
- Jag saknar min hund, skulle jag kunna få klappa på dej så länge?

Det finns faktiskt en sak till förutom sövningsmedel som kan få vilden lite trött för en stund; ett längre pass agility tilsammans med flera andra hundar och människor =)

Ser kanske lite torrt ut? Skenet bedrar dock, världsgott vitlöksbröd och smakigt thé! Smakade till och med på den lilla gula farliga saken... men det överlämnar jag till Hanna att mumsa på själv även i fortsättningen. Svamp är inte min grej! Kolla även in de fiiina sarvetterna, nu går vi ju mot julen... ;)

Trodde att jag skulle vara hemma runt 19-tiden ikväll, men så blev det ju inte riktigt. Men vad gör det när man haft en sådan här helt perfekt dag med hund, hav, vänner & skratt?

Inga kommentarer: