torsdag 17 juli 2008

Sommar, sommar, sommar...

Nu är det sommer på riktigt! Det enda jag kan klaga på är väl blåsten då, men så farligt är det inte.

Det har inte blivit nån RIB idag, men massor av annat gött som hör sommaren till. Först blev det solning en stund på altanen här hemma tills vi såg lite hur vädret verkade bli, och det verkade som att solen skulle hålla i sej. Niklas och jag bestämde oss för att utnyttja vädret och ta kajakerna Resö runt även fast det blåste en del, så vi möttes upp nere vid Sjöboden vid halv 3 tiden. Men innan vi paddlade iväg så blev det lite pannkakor på bryggan, mamma drog ut spisen och stekte i dubbel bemärkelse i solen =) *gott*

Med kameran i en burk med plastpåse runt och en liten flaska vatten, begav vi oss iväg i vågorna. Vi valde att börja med medvind och sedan när vi kommit runt till den sydöstra sidan av ön var det riktigt skönt och vindstilla, men sedan började det roliga :) Världens motvind och små skvättande ettriga vågor. Tog man en paus på några sekunder hade man nästan glidit bak 10 meter, så det var bara att paddla på utan pauser och snacka om att man blev blöt. Men kul hade vi och dagens träning har vi fått heelt gratis. Runt ön tog det ca 2 timmar (varav minst 1 timma var i konstant motvind), i normal vind brukar det ta ca 1,5 timma. Sista biten gick nästan bara på vilja och det kliade rejält på benen av allt saltvatten som skvätte in i sittbrunnen, men som sagt, kul hade vi både för paddlingen i sej och åt varandra. Blir nog en sväng i kajakerna imån med, fast lite kortare sträcka och med picknick som man kan ta på någon ö.
Niklas paddlar mot campingen och jag följer efter :)

Mycket brännisar simmade omkring så man ville absolut inte kantra

Nästan framme vid sjöboden igen... Blööta var vi när vi kom upp (mammas lilla eka bakom)

Nu har vi vart hemma en sväng och duschat och fräschat till oss för att åka in till Grebbestad och äta middag =) Som sagt, sommaren är här (vilket även märks på mitt solexem som börjar ta form igen... *hata*)

To the food!

Hej igen!

hehe ja, det är det som är så kul med bergerrasen. Nästan så man vet vem som äger den och den hunden. Typ om man säger ett namn så "Jahaa, ja det är ju h*n!!"

Har också funderat på bergerlägret, men tyvärr tror jag det blir för långt bort för oss.. =( Usch, så dåligt att allting ska vara så långt ner!! Stockholm räcker gott och väl för oss att ta sig till! =) Angående instruktörerna så tror jag dom är riktigt duktiga. Susanne Lindberg äger ju Klicka (Light my fire Racelle www.klicka.cybersite.se) Och Emelie Norrman är någon hon brukar träna med tror jag.. Iaf så har hon hemsida hon också.. http://www.emelienorrman.cybersite.se/ =). Tror helt klart att lägret är värt pengarna! Dessutom får man ju umgås med en massa trevliga "bergermänniskor" och hundar! ;) Men har nog tyvärr ändå inte råd med resa och allt som tillkommer. Dessutom åker vi till Thailand cirka en månad efter också.. :P