fredag 25 juli 2008

Mera sommar??

Ikväll har det varit en sådan där magisk kväll när solen gått ned rakt i havet, man hört vad varenda männska sagt på små öar som ligger långt långt ifrån land, fiskarna har hoppat högt upp i luften, stjärnor har fallit och sällskapet har vart ett härligt återseende. Det är sådana här kvällar jag kan leva på resten av året sedan...

Gick och hämtade båten från hamnen efter promenaden, men det blev inte mycke åkande utan den låg mest vid bryggan. Vi hade fått leverans av Makrill tidigare under dagen så det blev dagens middag, som vi stekte utomhus på bryggan och åt med kokt potatis, smält smör, sallad och även spenat för den som nu ville ha det... Kan det bli mer sommar? Ja, i så fall om man haft jordgubbar till efterrätt med, men det hade vi tyvärr inte.



Har bara haft det allmänt jätteslappt idag och ikväll, har bara ringt nåt enstaka samtal och messat lite angående USM. Det jag planerat att göra ikväll fick helt enklet stå åt sidan!! Jag hinner göra det i veckan.

21:50 gick solen ner i havet, som sagt, och himlen var sådär underbart lila,rosa,blå,orange. Det spelar ingen roll hur många gånger man sett denna solnedgång, man tröttnar aldrig!!


Tog båten en liten tur ut mot Svangen innan jag lämnade den i hamnen. Det var verkligen som att åka runt i en helt overklig film, går inte att beskriva i ord... Kom ca 20 meter ifrån en säl som låg och spanade i vattenbrynet, och himmel och hav bara smälte ihop i en stor "dimmig" färgkavalkad. Tyvärr dog min kamera precis innan solen gick ned, så det blev inga kort från båtturen eller senare på kvällen :(

Resten av familjen gick hem men jag satt kvar efter att jag lämnat båten i hamnen och bara njöööt för mej själv en stund. Viktor och hans kusin Christian kom ner vid 23-tiden, efter att jag hunnit sitta för mej själv i ca 10 minuter, och vi satt och snacka gamla minnen & nutid tills klockan var nästan 2 på natten. Jag drack till och med öl! Inte illa pinkat för att vara mej! Jag måste faktiskt erkänna att det faktiskt var gott med, men så var det ju "Resö-öl" från Grebbestads Bryggeri med...


Imorgon kommer Hanna & hundarna, ska bli jätteroligt att ha dem här!!



Danska & tyska scouter invaderade vattnet...



Minstaste minsta krabban på en 8 årings tumme! Förstora upp bilden så ser man liiite bättre



Bryggan åt ena hållet...

...och åt andra

Mamma rensar och fileéar Makrill



Solen på väg ner...



NJUTER av varje sekund!!



"En stjärna lyser så klar..."



Snart borta för idag... Det är så underbart fint så det gör ont!



1 kommentar:

Anonym sa...

Wow, vilken härlig dag! Och det låter som om det blir fler, när jag kikar på ditt schema.

Jag blir otroligt imponerad av folk som genomför sådana jätteprojekt som USM - bra jobbat! Hoppas nu bara att arrangemanget blir uppskattat!