fredag 6 juni 2008

Underbar dag, med svidande avtryck

Sitter här på Oljeskär och ser på när solen håller på att gå ned i havet rätt utanför.

Nyss kokade det av makrill som jagade och tärnor som dök efter sillen. För 5 minuter sedan sa det även PLASK och något stort bröt vattenytan, vilket visade sej vara en säl som även den provade jaktlyckan... Det är så att man måste nypa sej i armen för att kolla om det verkligen är sant och inte bara en dröm allt det här... Tyvärr har jag varit så omåttligt korkad att sola hela dagen utan solskyddsfaktor, så jag känner att jag lever utan att nypa mej i armen iofs... AJ säger jag bara, vill inte ens tänka på hur det blir sedan när man ska försöka sova. HUR kan man vara så DUM?? Jag som alltid brukar vara duktig och smörja mej en massa. Jaja, är bara att bita ihop, njuta av kvällen och lära av mitt misstag.




Har legat här hela dagen och mina blåsor på fingret gör inte ont längre, hade det inte vart för att Emma kommer hem endast över denna helgen så hade jag definitift stannat istället för att åka hem och festa. Min utsikt under dagen har sett ut såhär, men det blev inte mer bad än vad bild nr 3 visar =) (klicka för att få upp dem större):




Klockan är nu 22:50 och vi har dukat fram för att äta nykokta Resökräftor, ost, kex & rostbröd. Solen har recis gått ned och himlen är rosalila och havet näst intill spegelblankt. Denna dagen kommer jag leva lääänge på!!!!


Hur har du haft det idag? =)


Inga kommentarer: