söndag 15 juni 2008

STCC, I will be back!!

Har inte kunnat uppdatera för ens nu, blev en lååång dag igår ochhar inte fått hem min dator för ens nu ikväll.
STCCn igår va så jäkla kul, till och med bättre än vad jag trott! Ingen tvekan om att jag ska gå nästa år igen, även om jag får betala då.

Bandet med full-acces!!


BMW kan verkligen det här med kundvård, och min mamma kan verkligen det där med att skämma bort sin dotter :P Har ju en tendens att sova lite för länge och få väldigt bråttom på morgonen. Planen var ju att gå upp för att hinna ut med hundar å grejer, men mamma & pappa tog dem så jag kunde ligga lite längre =) Sedan blev det ju ändå för lite tid... mamma kom tillslut in i badrummet med färdig frukost för att jag skulle äta... Thx sötaste mamma!


Mammas frukostlyx =)


Vi skulle ta bussen in, men det blev inte så. Som tur var så ringde pappa "sin säljare" på BMW som vi skulle möta upp där inne innan vi skulle åka, och hon stoppade allt vad det där med buss hette. "Nejnej, vi skickar en bil som hämtar er!" Så 20 minuter senare kom det en STCC-stripad BMW och hämtade upp oss *LYX* (hade iofs vart lite spännande att åka buss med pappa annars... han har nog åkt det max 5 ggr i hela sitt liv)

(1 Privatchafför ;P (2 Bilen *vill ha*

(1 Nån som sett BMW-läktaren? (2 Bron var full av folk som ville se


Shit vad mycket folk det var och vilken stämning. Många "fina gubbar & tanter" och backslick-killar var det med, bilsport är verkligen en pengasport till 1000. Vi traskade fram och tillbaka lite och man stötte på lite folk man kände här och där. 1a racet vi kollade på var Camaro cup, som tyvärr inte blev jättemycket racing då en bil krasha in i räcket ganska tidigt och "Safety Car" fick vara ute i många varv tills de plockat bort bilen och sanerat (en säkerhetsbil kör först på banan och bestämmer tempot, igen får köra om men varven/tiden räknas ner ändå) VIP-läkraren låg precis vid den kurvigaste delen av banan, så man fick se mycket kul. Nästa race vi såg var kvalet till STCC, då kör alla bilar mot sejsjälva och klockan för att kvala till Super Pole. Efter det gick vi och åt, tyvärr var maten sådär för min del då det var mycket "konstig mat" (som jag kallar det), men blev ett par mackor med lax *yummi*

Har du sett han i röd keps nyss?


Efter maten bar det av mot läktaren igen och JTCC, Carrera cup och sist men inte minst STCC. JTCCn var väldigt kul, de körde på som satan och man märkte att det inte fanns så mycket hämningar hos dem som körde! I JTCC är de flesta födda runt -92-89, men finns någon -80, -85a med. Här blev det tyvärr även några krascher och loppet fick köras med Safety Caren ute i väldigt många varv vilket gjorde att det blev lite segt i längden. Har lärt mej att krascher är kul (det händer ju lite :P) precis när de händer, men att det inte är värt "den korta stundens action" eftersom det tar sån tid att få igång loppet igen. Nu vill jag hellre se lopp utan krascher och med mer action i själva loppet med spännande omkörningar och så. Har ju aldrig sett detta Live innan så då har man tycket att krascherna vart det roligaste när man sett på TV, men nu har jag som sagt ändrat mej när jag vet lite mer =) När JTCCn var slut, var det dax för Carrera Cup, alltså lopp med bara Porsche Carrera-bilar. Tony Richardsson & Prins Carl Philip tävlar numera i denna klass faktiskt. Även här blev det en del krascher och Safety Car, blev till och med en krasch på raksträckan hur det nu gick till, annars hände de flesta krascherna i kurvan där vi satt. Den var trång och minsta lilla felmarginal gjorde att de körde in i varandra eller i räcket.


(1 JTCC, omkörning på G (2 Carrera Cup (3 Krasch med Safety Car som följd
(1 Ta sej fram? (2 JTCC bilarna på väg ut, kolla in den ros :) (3 STCCn igång!

Men som sagt, sista men inte minst var det STCC-loppet, det lopp som egentligen hela helgen byggde på... 40 minuter racing i toppklass! Wow vilken känsla att sitta och titta på det live! Var många gånger man vred sej av spänning och bet på fingrarna kan jag lova! Här blev det bara några "småkrascher" som fort gick att få undan. Kommer inte ihåg vilka som kom 1a och 2a, men på 3e plats kom iaf Fredrik Ekblom från BMW och "Team west Coast Racing"!! Efter detta lopp ligger "Team west Coast Racing"åter på 1a plats (man tävlar i olika saker som t ex team, individuellt, depåstopp, märke mm) BMW ligger i topp i stort sett alla olika "klasser"! Fredrik Ekblom är den föraren som ligger 1a individuellt och BMW ligger 1a på märkesmästerskapet, Inte illa alls.

1)Polisen tömmer bron innan STCCn. (2 Loppet är igång (3 innan kurvan
(1 Livefilmning från helikopter (2MÅÅÅÅÅL (3 VIP Läktaren
(1 Kurvan vi satt framför och läktaren bredvid (2 Promenad över bron


Tyvärr tog dagens racing slut där, men det var inte slut för det inte. Blev en kort promenad över Götaälvbron till Kajskjul 207, där det var dax för middag och fotbollsmatch på storbild. Attans att jag fortfarande var mätt efter lunchen, maten va bara sååå sanslöst god! Bakpotatis, sallad, supergod sås och nog ett av de godast grillade köttet jag någonsin ätit. De stod utanför och grillade direkt på plats på stora kolgrillar och man sa precis hur man ville ha sitt kött. MM MMM MMM, njuta!! Fanfanfan att jag var så mätt bara, fick inte i mej mycket hur jag än försökte. Det enda med hela arrangemanget som inte var så lyckat var nog det band som spelade innan matchen, ett gatu-jazzband som var alldeles för överdrivna och konstiga enligt mej och många andra, de fick inte med publiken alls. Efter ett tag blev det interjuv med de två "Team west Coast Racing"-killarna Fredrik Ekblom och Robin Rudholm. Attans vilken snygging den där Robin är! Tyvärr sambo såg jag på STCC-sidan *skit* :P

(1 Cicci, Marknadschef BMW inleder kvällen (2 Interjuv m (snyggo)killarna (3 Matchen

Fotbollen drog igång och stämningen var på topp, trodde jag skulle dö när Sverige gjorde mål, saatan va alla skrek, hoppa å höll på... Det bästa med att inte bry sej så mycket om fotboll är att man kan dras med av den glada stämningen när det går bra, samtidigt som man inte bryr sej så mycket när det går dåligt :D Måste säga att det var en spännande matsch faktiskt och det sitter låångt inne för att vara jag som säger något sådnat! Va väl lite synd att det gick som det gick, menmen, fotboll är en världslig sak... Stämningen drogs snabbt upp igen av bandet Soul Machine som spelade direkt efter. Satan va grymma de är! Snacka om skillnad på drag på publiken jämfört med det andra bandet.

Soul Machine, Jonas, Carro & Tom närmast

Tidigare under dagen hade jag sprungit på Carolin från min blomgrupp i Scandinavium, och hennes pojkvän Tom och Jonas (en kompis till dem och parallell-klasskompis till mej i högstadiet) Gick bort dit där de satt när bandet drog igång och inte efter all för lång tid var vi framme och tokdansa allihopa, haha, och klockan var bara 8 på kvällen :P De höll på i drygt 1 timma konstant. Trodde att de skulle köra mer så jag åkte inte med nör mamma skulle hämta mej och pappa vid 20:45, utan stannade kvar. Men de kom tydligen inte tillbaka så vi; jag, Carro, Tom, Jonas & ett gäng från Linköping gick och satte oss i Tom & Carros båt istället. Grannbåtarna var nog måttligt glada när vi drog igång sterion :D Satt nog där i ca 1,5-2 timmar och bestämde sedan att dra till Hard Rock, men väl på Avenyn ändrade de sej (vi hade tappat alla Linköpingsbor då) och jag gick till bussen istället och åkte hem,orkar inte med folk som ska vela hela tiden. Var skönt att komma hem tidigt (01:00) men synd med eftersom jag velar se och höra Andrea sjunga :(

I båten =)

Summan av kardemumman är iaf att jag hade en KANONDAG igår, allt var hur bra som helst. Jag som inte trodde att jag skulle fått sett varken STCCn eller Monster Jamen, och så blev det såhär bra!! Tyvärr blev det ju ingen Monster Jam, men det gör inte så mycket när gårdagen var så grymt bra! Agility- och freestyleuppvisningen blev inställda igår förmiddag har jag glömt att säga, men det gjorde inte så mycket heller eftersom det belv mer tid på Racingen då =) Lite surt bara med träningen som jag lagt ner tid på, menmen, nu har jag iaf ett program för HobNob-träffen & USM.


Dagen idag har gått åt att stääääda heeela dagen, har till och med dragit ut spisen och tagit bakom där. Combat har varit i Torslanda och jag fick leverans av honom vid 19-tiden, så jag har kunnat koncentrera mej helt på städningen vilket faktiskt vart skönt, annars har jag alltid dåligt samvete över att jag inte aktiverar honom när jag måste göra sånna här tråkiga saker.



Nu är det bedtajm, upp å jobba imån igen. Skönt med kortvecka =) Ett som är säkert efter denna upplevelsen igår; Jag bara SKA gå nästa år när det kommer tillbaka, även fast jag nog inte kommer ha sån tur sóm i år då jag kunde gå med pappa. Blir nog att köpa sej en egen biljett då, men det är det mer än värt!!


*Natti!

Inga kommentarer: