lördag 21 juni 2008

RIB-åkande & grill/kubb

Go kväll.

Dagen idag har vart sååå bra! Blev rätt slappt i morse med sovmorgon, kom upp till färdigdukad frukost och sedan la vi oss på altanen och solade. Vårat hus här på landet ligger så perfekt så det kan nästan blåsa hur som helst men vi har ändå näst intill vindstilla.



Har även lagt in bilder från gårdagen, ska uppdatera med en film så fort jag får tid och ork med. Filmade lite snapsvisor och annat kul :P


Pappa, jag, Jens & Johan blev rastlösa och slängde i RIBen sedan runt 15-tiden. Saaatan va kul vi hade!! Blåste ju näst intill kuling och vi åkte ut och hoppade i de 1-4 meter höga vågorna. Jag satt längst fram i fören och fick verkligen KÄMPA för att hålla mej kvar. Satt på huk och höll mej i repen på pontonerna (se bilden från hamnen), snacka om att det blev statisk träning för låren!! Kan vänta mej en redig träningsvärk imorgon har jag en känsla av.


Hade med mej kameran ut, men kunde av förklarliga skäl inte ta varken bilder eller film när vi körde på öppet hav. Blev dock lite från när vi körde inomskärs.



Pappa hade givetvis glömt nycklarna när vi fått i båten, fick vänta en stund i vinden tills han kom tillbaka




På med snyggaste flytvästen i stan! Och sedan snyggaste jackan på det... :P



Man ligger näära vattnet i en RIB. Av bilden och mitt minspel att dömma har vi precis landat i en vågdal =)




Man får inte vara rädd för att bli blöt om man sitter där bak när det blåser och är vågigt. Sitter man längst fram & bakåtvänd så vill man gärna ha liite koll framåt iaf...




Efter hoppandet blev det en tur ner till Havstensund för en glass.



Till-läggning i Resö hamn efter en blöt, hoppig, fartig och kuuuuuul tur!!


När vi kom hem blev det ombyte och tvätt av håret som jag hade sisådär 10 kilo salt i efter båtturen. Vid 18-tiden kom familjen Jangerud, Björne, Rosita & Evelina med kompis Josefin över för kubb och grillning. Mmm, va gott det var!!



Gick tyvärr inge vidare alls för "tjejlaget" i kubb, vann 2 ggr pga att "killarna" inte fick ner kungen och förlorade 1 gång när de väl fick ner den. Tycker inte riktigt sådana segrar räknas när men vinner på "andras klantighet", vi hade ju knappt fått ner en enda kubb på deras sida. *grrr*


Combat skulle givetvis vara med och stå i centrum hela tiden. Han är dock duktig och låter Kubbet vara ifred. Ibland undrar jag om det är en Juttaperkaboll jag köpt ist för en hund??


I väntan på grillning med kubbspel

Undra vart pappa kan vara... i soffan kanske??

Nu är det sovdax! Hoppas på bra väder (men mindre blåst imorgon)

Inga kommentarer: