söndag 1 juni 2008

FRUSTRATION!!


Gaaahhhhhhh!! Det här med hund kan vara fruktansvärt tålamodskrävende emellanåt!!! Speciellt när det inte går som man vill.

Gick en promenad nyss runt Safjället och tränade lite grejer på vägen, allt gick kanon! Hittade en ny låt som jag ska göra ett freestyleprogram till med samtidigt som jag gick, kan nog bli en kul låt =) Hade bestämt mej för en annan redan egentligen, men jag ska ha den på "sparlistan" tills lite längre fram tror jag.


MEN sedan när jag kom tillbaka och skulle träna på gräsmattan här hemma så gick de skit!! Borde egentligen lagt av direkt när jag märkte att det började gå utför ...men envis som man är och med vinnarskalle så gjorde jag ju självklart inte det, vilket resulterade i än mer bråk, missförstånd och låsningar mellan mej och Combat. Suckduck!! (aaaaandas)


Jag vill träna in "Sack" för att kunna ha med det i vårt freestyleprogram, alltså när föraren rör sig bakåt och hunden backar in bakåt mellan förarens ben i samma rörelse som slalom, men Combat har andra planer för det... han vill i alla fall inte göra det med den metoden som jag tänkt mej och trodde skulle fungera. Försöker ställa honom snett utåt genom att locka med en godis, och visst följer han efter med ENBART huvudet, baktassarna står som gjutna i backen... Säger det igen FRUSTRATION!!! Måste få hjälp med detta känner jag och hittat på något annat sätt att lösa problemet innan jag blir totalt tokig.


Försökte i alla fall avsluta någorlunda positivt genom att köra lite fotgående och läggande under gång. Gick iaf hyffsat, eller ganska bra till och med, så jag hoppas att min pärla fick ett bra avslut på träningspasset i alla fall med bra minnesbilder inför nästa gång.


Märkte även ett skönt framsteg under träningen iofs. Har kämpat en del med att få ett följsamt slalom mellan mina ben ett bra tag, men det har inte velat ge med sej, men nu ikväll så verkade det som det lossnat!! Så det kanske finns hopp med "Sack"-träningen med. Måste hela tiden påminna mej om att han faktikst bara är 1 år och att jag inte kan kräva allt för mycket av honom!! Tyvärr är tålamod inte min starkaste sida, vill se framsteg nu, nu och nu, men jag tränar på det, lovar!!

Inga kommentarer: