måndag 16 juni 2008

Det e mycket nu... bryt ihop & kom igen

USM planeringen tar mycket plats för tillfället, har suttit och försökt få tag på nästan 40 pers som ska vara funktionärer för agilityn, ringt, mailat,ringt igen, ringt igen... Har fått tag på alla utom 6 st nu tror jag. Mår man bättre av att man får mail där det står "14 dagar kvar... till allt ska vara färdig strukturerat, planerat, "inhandlat" och under kontroll inför slutmötet den 30 juni. 46 dagar kvar...till Ungdoms SM 2008 i Göteborg" Nej inte det minsta, men det är bara en sanning som man får bita i och se till att fixa helt enkelt.

Är inne i en "bryt ihop och kom igen period" känns det lite som, med jobbet och USM som största "pinor", samtidigt som de är morötter och kul på en gång (men just nu mest pinor). Ska sätta mej med Micke imorgon och gå igenom "framtiden" och det nya upplägget för vårat nya koncept på jobbet, hoppas att jag vågar släppa "bomben" om att jag är lite sugen på "Gibbon-tjänsten"... Hade velat söka och se i alla fall, men kommer troligtvis vara för dumsnäll för att göra det... för hur ska de gå för Micke om jag slutar då?? Gahhh, kan jag inte tänka på mej själv i denna situation?? Har kommit fram till att en av mina absolut största & bästa personliga egenskaper är just lojalitet, både inom jobb och privatliv. Det är iaf possitivt för andra, men kan vara väldigt påfrestende för mej själv ibland. Att ha dåligt samvete för att man inte hittar en person (som man träffat 1 gång innan) när man är ute på krogen för att säga hejdå innan man går hem, är väl inte direkt normalt? Iaf inte att gå och tänka på hur taskig man var i nästan 1 vecka efteråt ...men jag sa ju att jag skulle komma in igen och säga hej, då måste jag ju göra det med, eller?... Att inte våga söka andra tjänster och testa hur det går är väl inte heller direkt intelligent och personligt utvecklande? Har gått och funderat sönder mej på just detta i säkert 2 veckor nu. Hur ska jag våga ta klivet?? Är i alla fall sån här mot personer som jag gillar, mot personer som jag inte gillar kan jag vara väldigt kort, bitchig, vresig, ointresserad mm. Det spelar ju ingen roll vad de tycker om mej eftersom jag inte tycker om dem. Men personer som jag gillar, som jag mår bra av, som jag är lycklig med ...TÄNK om de inte skulle gilla mej, TÄNK om jag gjort nåt som gjort dem irriterade, TÄNK om jag verkar för pushig, TÄNK om jag är för tråkig... TÄNKTÄNKTÄNK *magknip*




Förutom jobbet och USM så ska den nya hemsidan för GHU upp så fort det bara går med, så där måste jag lägga in information och få företaget vi köpt sidan av att göra de justeringar som vi vill ha. Annat som ska göras inom snar framtid är att planera olika stationer för HobNob-träffen som jag lovat att göra OCH jag måste fortfarande sätta mej någon dag och sortera alla miljarder papper man har och sätta in i organiserade pärmar.... För varje dag som går med så mår jag dåligare och dåligare för att jag inte får kommit iväg och köpt mitt gymkort heller och börja träna, när ska man få tid med det tro?? Den dagen man bryter ihop helt och går in i den berömda väggen?? ...Nä, så långt tänker jag aldrig låta mej gå, det lovar jag mej själv dyrt och heligt!! Mitt i all stress idag så tog jag mej faktiskt i kragen och åkte och solade, sedan åkte jag upp och gick runt Sisjön vid 21:30 vilket var såå skönt och befriande!


Längtar till Resö nu och sjöboden med världens mest avkopplande utsikt, och till Midsommar är jag där igen!

Inga kommentarer: