tisdag 27 maj 2008

Träning ger framgång...vunnit, great!!!

Stannade hemma från jobbet idag med. Fördrivit dagen framför datan och med några promenader. Fast vid 17-tiden bar det av mot Torslanda där NinnaSandens Hundskola skulle ha en "hot dog träff". Hade 0 aning om vad det gick ut på men tyckte det kunde vara kul att träffa Ninna och de andra hos henne och även få se lite nya hundmännskoansikten. Tänkte att det även var ett bra sätt att få Combat aktiverad en stund med.

Hade missat att det började 18:00, så när jag upptäckte det blev de panikrusning till bussen efter snabb ihop-packning av lite saker. Kom dit vid 18:30 och märkte att det var lite "Öppet hus"-upplägg på det så det var inte sådan panik =)


Inne på planen var det fuuuullt av hundar med mattar, hussar och lillmattar/hussar och de var fullt sysselsatta med att prova sin lycka på de olika "tävlings-stationerna" som var uppbyggda. Ninna och de andra (orkar inte rabbla alla här) hade gjort så himla fint och det gav stor inspiration att göra något liknande uppe på vår klubb nån gång framöver!


De hade alltså gjort olika stationer där man kunde göra olika saker. Jag satsade på 3 av de 6 olika sakerna; "Flest sitt-ligg på 30 sekunder", "Hinderbana på tid" och "Rallylydnad". Man fick göra samma station flera gånger vilket var tur =) Första gången på alla 3 gick sådär, men sedan hade jag fått kläm på det och fick till hela 30 "sitt-ligg" på 30 sekunder!! Rekordet innan oss låg på 25 st... På hinderbanan tror jag vi hamna på 6,1 eller någonting sådant, rekordet innan där låg på 7,någonting... Rallylydnaden gick oxå himla bra men det var en hård domare ;) så fick 5 p avdrag från en 100%are, alltså 95 poäng, tiden var hyffsat OK. Orkade inte göra en 3e gång och hade ju redan rekordet på 2 stationer... som jag tagit från en kompis och hennes hund Nellie, som efter mej tog rekordet på Rallylydnaden, så jag tyckte att hon kunde ju få ha kvar det i alla fall och vinna någonting =)


Sedan var det dax för prisutdelning och ingen hade ju slagit mitt och Combats rekord på "sitt-ligg" och "hinderbanan" så vi vann båda de stationerna :D Snacka om att jag blev paff när jag fick se vinsten för "sitt-ligg"; ett presentkort på valfri 15 kg påse med Royal Canin- eller Roburmat. Jävlar va nice!! Hade tidigare på dagen vart på väg att åka och köpa ny hundmat nämligen, eftersom den höll på och ta slut. Sparade alltså in ca 5-600:- på detta!! Fick även ett sött badlakan och massa hundgodis i pris =) Haha, på prisutdelningen var det en gubbe som sa "-jaha, då vet man vad hon gör på sin fritid i alla fall, tränar hund"
Tuusen tack Ninna och alla på Sandens Hundskola för en jätterolig kväll!!!




Dax för sängen nu, imorgon har jag planerat att gå till jobbet igen.


Inga kommentarer: