lördag 31 maj 2008

Hard Rock & Berså

"- Har såååå ooooont i fötterna, jag som trodde vi bara skulle ta en cider å sen gå hem" var Cillens kommentar när jag försökte få henne att dansa några minuter till igår, men ikke sa nikke. Så det blev hemfärd, iaf början på hemfärd =) Återkommer till detta senare.


Hann med tåget alldeles lagomt igår till Lerum. Har blivit en flitig användare av SMS-biljetter och numera går det ju att SMSa även för resor inom Mölndal-GBG-Partille så jag gjorde det och tänkte betala till det som skulle bli mellan Partille och Lerum. Det roliga är att biljetter säljs bara i slutet av vagnen och där är inte hundar tillåtna. Frågade biljettkontrollanten hur mycket extra det skulle bli för mej och Combat, och han sa att jag skulle gå till slutet av vagnen för att betala.

"Men kan jag ta med hunden dit då?" frågade jag
"...Nej" (ser lite besvärad ut)

"Nä precis, hur ska jag göra då?" 

"Hmm, skicka ett meddelande till så löser vi det så denna gången"

Vad då för denna gången kan man undra? Hur ska de lösa det nästa gång? Problemet kvarstår ju att man inte kan ta med hunden genom tåget för att köpa biljetter, och eftersom SMS, 100-kort och kontantbetalning är 3 giltiga sätt att betala på, så kan de ju inte tvinga mej att behöva ha ett 100-kort för att kunna betala med om jag har kontanter, alltså är det systemet som hindrar mej från att göra rätt för mej... eller är det bara jag som är trångsynt kanske?

Jaja, saaaatan va varmt det var att gå från Lerum station till huset i alla fall. Var minst 25 grader ute och svettan bokstavligt talat rann på ryggen. Jättemysigt att gå på kalas å känna sej sådär fräsch å härlig... för att sedan åka vidare till stan utan möjlighet att duscha. Som tur var så var det skugga på deras tomt så man svalnade av bra när man väl satt sej. På vägen när jag gick så åkte det bilar och flak fullt med studenter som skrek och sjöng =) Försökte titta efter kusin-vitamin men såg honom inte. Efter ett tag så dök han upp hemma och vi fick skålat och önskat grattis och nästan alla ställde den klassiska frågan "Jaha, vad ska du göra nu då" Men inte jag, är lite allergisk mot sådana standardfrågor, likadant med "Hur känns det att vara ett år äldre"...
Efter att ha ätit lite mat så lämnade jag över hunden till mamma och blev skjuttsad till tåget av pappa. Var inne på Hard Rock 18:45 och kom in mitt i ett framträdande-pass, så fick sett några låter innan det var paus. Cillen kom efter ett tag och vi fick ett bord precis vid baren, blev dock bara 1 cider var där för priserna va inga Happy Hour diekt... Andrea & Niklas körde ett sista framträdande mellan 19:40-20:05 nånting, de passar så bra att köra ihop!! Men längre än så blir det inte, måste tyvärr göra er besvikna som fastnar för Niklas när ni ser videon, han är gay. Men så är det väl med alla snygga killar som både kan dansa och sjunga nästan? Usch va orättvist det kan vara!





Footloose



Grease Ligthning



You are the one that I want

Efter att ha kikat på dem, pratat lite med Andrea och gjort ett Superman-ombyte på toa :P så gick vi vidare till Berså, har hamnat där 4 fredagar i rad nu, illa :P Men det är bra priser, skön uteservering, bra musik och faktiskt trevligt folk. Vi blev kvar på där hela kvällen. Träffade på några av Cillens kompisar som man bara hört talas om innan ;) Himla trevliga var de faktiskt. Så många invandrare eller personer med osvensk bakgrund jag pratade med igår, har jag inte pratat med sammanlagt på alla 18 år i Torslanda :P Hmm, undra om jag kommer ihåg några namn... Nån hette iaf Mustafa... tjaa de va nog det jag kom ihåg, många olika konstiga namn var det :P Cillen du får uppdatera mej :D De drev rätt hårt med min Torslandabakgrund, haha. Men jag vet iaf vad "Walla" betyder ;) Det ni!!


Verkligen supertrevlig!

Taxipojken, alias "P-Diddy" ;)

En Bifrostare :P och skrattande Cill :D

Jag & Cillen drog oss rätt tidigt eftersom vi kom in tidigt med. Gick till Gyllene Måsen och tog 2 chicken burgers var.


Planterade en Colaburk på vägen... skär sej tyvärr mot det rosa

När vi traskade Avenyn ner igen måste vi sett ut som gående turistbyråer, 3 pers/gäng frågade vart man skulle gå/vart det var bäst/vart Donken låg... Stötte på Cillens kompisar med konstiga namn igen, varav en hade bil så vi slapp ta Taxi :P Jag har nu även blivit lovad att bli invigd på "huvudstaden" Dvs skolan här bredvid mataffären där "de coola i Bifrost hänger" *asg* Hmm, klarar mej nog utan det dock :P

Trotts att de blev himla lite dans så va de jäkligt kul igår!! Tack Cillen och "kompisar med konstiga namn" !!!!

Tror att jag håller i en kamera??

Haha, hittade en bild på Nattstad som jag inte hade en aning om att den togs

Inga kommentarer: