tisdag 23 oktober 2007

Freestyleföredrag

Kom hem precis efter att ha vart på föredrag om Freestyle nu i Torslanda på Vingen kulturhus. Det var Emma Willblad och Frida Binette som höll i det och arrangemanget var ordnat av "Hund i väst", "Sandens hundskola", "Torslanda djurklinik" & "Djurambulansen" om jag inte minns fel. Trodde mer att det skulle uppvisningar och lite prat, men det var mer prat och lite uppvisningar. Var nog väldigt bra för dem som inte visste något eller sett freestyle, själv tyckte jag det var lite segt, men fick i alla fall lite ny inspiration om hur man kan träna den lilla =) Och det är ju alltid bra att repetera kunskap man redan har för att friska upp minnet lite och hålla sej "i trim" om man kan kalla det så. Jag känner nog att jag kan börja ha egna freestylekurser nu till våren om det skulle vara så i alla fall, har skrapat ihop tillräckligt med ideér och inspiration om hur jag vill lägga upp kursen nu i alla fall =) Har ju gått 1 nybörjarkurs för Emma Willblad, gått Freestyleinstruktörsutbildningen för Annie Clayton och är certifierad instruktör, hållt i en freestylekurs tillsammans med 2 tjejer på klubben, och nu varit på detta föredrag. Så det finns en del i bagaget nu i alla fall som jag kan använda mej av.
Måste säga att jag är extra imponerad av de 2 tjejer som idag hade var sin uppvisning till låten "Snart är det jag som är kung". De har tränat i 1,5 månad och inte ens gått klart kursen och så vågar de ställa sej framför en stor publik och uppträda! Strongt gjort tjejer!! Tycker även det är bra att visa att man inte behöver kunna massor av avancerade rörelser och moment för att tävla eller träna freestyle, alla är nybörjare nån gång, och så länga man har kul tillsammans med sin hund är det det enda som räknas.


Nu är det dax för sängen, imorgon blir det jobb och sedan iväg till partille på föreläsning med Annika Falkenberg =)

Inga kommentarer: