måndag 15 oktober 2007

En vecka med middag, bio & träääääning!!




Denna veckan har jag äntligen fått lite tid för mej själv, eller vad man ska säga. Det har iaf inte bara varit hund, hund & hund. Hunderiet är iofs bland det bästa jag vet, men nu i höst har det varit alldeles fr mycket faktiskt. Men så går det när man ska vara snäll och ställa upp överallt. Har ju förutom de 3 kurserna jag hållit/håller i själv, även gått en valpkurs med Combat, plus att det vart möten hit och dit och andra grejer.




Veckan började med att jag sov i Torslanda sönd till månd för pappa fyllde 51 år då den 8 oktober. Satt i Torslanda och jobbade över dagen och sedan var det middag på kvällen med "farmor" & farfar, rätt mysigt fakiskt. Men det var sköööönt att komma hem till Mölndal sedan på kvällen och till "mitt eget"!!

Eftersom vi fortfarande inte vet något om det nya kontoret bestämde vi att vi skulle ha ett möte uppe på Gothia Towers på tisdagen. Kul att se de andra igen faktiskt =) Blir rätt så ineffektivt att sitta hemma och "ensamt". Vi bestämde att vi skulle fortsätta jobba hemma tills vi fått någon info om kontoret men att ha möten på Gothia på måndag, onsdag & fredagar. Bestämde även att jag & M skulle gå på Scanauto mässan på torsdag och ragga lite kunder :P

Onsdagen var det enligt vårt nya schema nytt möte på Gothia igen och sedan på kvällen var det bara tid "för mej själv". Eller det var tid utan hund och utan jobb iaf, med middag och bio med D. Höll på att sluta innan det ens hann börja eftersom jag lyckades låsa mej ute 20 min innan jag skulle gå hemmifrån! Fick vänta 1 timma på att låssmed skulle komma och jag blev 1000:- fattigare på kuppen!! Hade hund, nycklar, mobiler, skor och allt utom mejsjälv inne i lägenheten... *smart* Skulle ju bara upp på våningen över med lite grejer till förrådet lixom... Som tur var räddade D situationen på ett lysande sätt så vi slapp stressa. Tusen tack och tusen tack för en jättehärlig kväll!! Hade en jättetrevlig kväll och fick för en gång skull tänka på annat än hund, lägenhet & jobb. Combat hade dock haft en mindre rolig kväll i köket hos D och roat sejsjälv med att käka trälist på en köksdörr... GRRRRR!!! För dej som undrar så såg vi "Stardust" och den var faktiskt riktigt bra =D Rekommenderas, men bör ses på bio!!


I torsdags var det dax för mässan och "kundraggning" =) Vi var väldigt slöa tyckte jag och försökte peppa upp M, men gick inte så bra. Men vi fick iaf ett par intressanta och bra leads. På kvällen var det dax för träääääning igen för första gången på 2,5 månad!! Gissa vad jag skulle gå på!? Japp, Combat, vad annars?? Hmm, kommer bli lite knepigt här nu hädanefter när "träning" och "Combat" kan betyda 2 olika saker, det ena träning med Combat (hunden) och det andra egen träning, och Combat kan betyda "eget combatpass träning" och hunden Combat :P Hängde du med?? Jaja, efter att ha vänat ut min envisa förkylning så länge som jag klarade nu och efter att ha börjar ensamträna Combat så han kan vara hemma upp till 4 timmar, så tänke jag nu köra igång igen på allvar!! Nu blir de Combat tisdagar & torsdagar och minst ett till pass i veckan framöver! Den platta magen och "rutorna" ska tillbaka, har faktiskt lite "fettfobi" ärligt talat... Både på mejsjälv och andra. Tycker man är skylldig sejsjälv att ta hand om sej och träna och röra på sej. Sen är det inte så att alla behöver vara supersmala och vältränade, bara man mår bra. Men jag tror inte folk som är tjocka/feta mår bra hur mycket de än påstår detta!!


Jäklar va skönt det var att få köra slut på sejsjälv igen!! Mådde så bra efteråt och har haft en underbar träningvärk i flera dagar nu =D


I torsdags hände även något väldigt kul, Anna & Andreas fick sin efterlängtade bebis!! Evelina tittade ut 20 över 8 på kvällen =) Välkommen du söta!!!


I fredags var det återigen möte på Gothia "Heaven 23", men innan det gick jag själv på mässan en sväng och raggade ihop lite fler leads. Har en del intressanta företag att följa upp nu i veckan som kommer... Kvällen blev lugn med film hos en kompis, såg Shrek 3, den var sådär tyvärr =(


Dagen igår, lördag 13 okt, bestod av avslutning med min agilitykurs i Torslanda och lite flängande mellan Torslanda & Mölndal. Är otroligt skönt att både denna och min valpkurs e klara nu så jag slipper åka till Torslanda 2 dagar i veckan efter jobbet! Det har varit jättekul att hålla i denna kursen och deltagarna har varit riktigt duktiga, men nu blir det nog tyvärr inte några fler kurser på Torslanda Hundklubb, tar alldeles för mycket tid. Hann titta ner till Anna en stund på kvällen och titta på och hålla den lilla bebben med =) Hon var jättesöt faktiskt, men jag är bara än mer säker på att OM jag ska ha barn nångång så ska jag göra planerat kejsarsnitt, och det SKA jag ha på papper INNAN jag ens funderar på att bli gravid!! =)
Sov i Torslanda för att kunna åka iväg direkt på morgonen idag söndag och leta lite grejer på IKEA. Blev en promenix runt dammen med hundarna innan jag stack iväg och mötte upp mamma på Bäckebol som åkt lite i förväg. Hittade en hatt & skohylla och lite småbös. Är fortfarande i stort behov av en soffa!!!

Sedan var det ilfart till Torslanda för att hämta hund och flänga iväg till Mölndal för ombyte och packning av "kursväskan", för att sedan bli upphämtad av en kursare på McDonalds som jag kunde åka med upp till klubben. Tack Nathalie! Hade avslutning på Freestylekursen idag och det gick jättebra, är imponerad över vad de åstadkommit på dessa 5 gånger! Speciellt av N med sin 6 mån unga Sheltie! Grymt! Tänk om jag haft den fantasin!! Agilitykursen ifag var faktiskt oxå rätt kul att hålla nu när de börjar kunna en del hinder. Efter gången idag har de tagit sej över alla hinder och vi kan börja träna mer på kombinationer och hindersäkerhet =)

Nu sitter jag upp alldeles fööör länge som vanligt, så jag ska avrunda här nu... Glömde skriva att jag och min chef i torsdags även tog ett beslut på att sätta oss i ett kontorsrum på Chalmers teknikpark tillsvidare, så från och med "imorgon" (idag måndag) kommer vi ha ett kontor att vara på iaf =) Så om några timmar blir de inflytt =)


Over and out!!

Inga kommentarer: