tisdag 16 oktober 2007

Combatträning x 2 & fucking förkylning!


Ja, nu börjar det roliga med combat & Combat som jag försökte reda ut i förra inlägget :P

Efter jobbet idag åkte jag bara snabbt hem å bytte om å lämnade Combat för att direkt åka in till stan igen och köra ett Body Combat-pass =) S skulle egentligen haft passet, men inte ovanligt nog stod det en annan filur där framme, den var av manlig sort med lite krulligt hår. Egentligen borde jag inte tränat alls idag utan åkt hem å bäddat ner mej istället efter jobbet eftersom jag börjar få en rejäl förkylning med halsont, snuva å ont i huvudet. Men jag kände att jag inte orkar vänta längre med att köra igång nu igen, så jag förträngde förkylningen å körde på ändå. Den manliga sorten fick verkligen gänget att köra på för fullt! Knappt en paos och efter halva passet var speglarna helt igenimmade av kondens i rummet. En liten sal utan luftkonditionering, fläkt eller öppningsbara fönster är som upplagt för rejäl vätskeförbrukning =) Har aldrig lyckats imma igen speglarna innan på Citygymmet, bara 1 gång på en release på Hisingen med S som instruktör med en "co-worker" av manlig sort :P De var alltså 2 instruktörer det passet. Tog det inte lugnt för 5 öre och kände inte av förkylningen alls (e bra på å förtränga i sånna lägen :P ) Kände dock på hemvägen att jag va heeeelt färdig och kanske borde stannat hemma... Menmen, ingen ro och vila efter det heller inte =)

E ringde när jag var på väg till träningen å undra om jag ville med till klubben å träna hund. "Självklart" sa jag, "e hemma runt halv 8 så vi kan väl ta det efteråt". Så det var bara att bita ihop och åka hem å byta om för hundträning. 20:00 blev jag upphämtad, väl uppe på klubben träffade vi på H & N som var där å tränade agility =) Kul när man e några stycken och perfekt träning för Combat att träna "hålla sej i skinnet även bland andra hundar" :D Jag & E trodde vi skulle vara helt ensamma där uppe i urskogen så sent på kvällen, med parkeringen va smockfull av bilar. Va nog nån föreläsning eller kursstart ikväll. Gick riktigt bra med träningen i alla fall och han bara älskar sina tunnlar!!! Springar genom den platta nu med utan problem, jäklar va han gasar igenom =) Men OJ va man e fjantig när man tränar hund, speciellt valp med, och med 3 st valpar blev det en del falsettröster och fjanterier med diverse berömmelseord och leksaker. Tur att ingen "vettig" männska ser en när man håler på :P
Va uppe till 21:20 och hemma igen 21:30. UTAN stopp på Gyllenemåsen! Hör och häpna, brukar alltid hamna där med Emma annars :P


Nu kallar sängen och jag hoppas jag slipper vakna med feber imån i alla fall... Ska ju på födelsedgslunch med D =) och sedan runt å kolla lite soffor, både till honom och mej =) På kvällen ska jag leka med C å förhoppningsvis käka Thaimat =)

Inga kommentarer: