lördag 9 juni 2007

Referat & FY FAN VA JAG E BRA!!

För JAG har tagit examen!!! Nu är det över, nu är det slut! För ca 4 veckor sedan såg allt väldigt mörkt ut med tanke på Marknadsföringskursen och allt runt omkring. Men allt ordnade sig tillslut och jag fick examensbeviset på examensdagen. Inte för att det spelar så stor roll eftersom det inte är någon skillnad på examensceremonien om man är klar eller inte klar, det som skiljer är att Diplom och betyg kommer hemskickat när lärarna rättat det sista. Men jag hade ALDRIG klarat att inte ha allt klart, hade fullständigt rast ihop då, även fast det var läraren som klantat sig som i mitt fall. That´s me...



Men för att ta lite vad som hänt nu innan examen de dagar jag inte skrivit något...
I måndags, 4 juni,hade vi sista skoldagen, säljrollspel från 9:00-14:00. Var bara kund så jag
hade det rätt lugnt, gjorde ju min säljroll fredagen innan. Var väldigt skönt att ha det klart!!
På tisdagen, 5 juni, hade vi lite avslutning med klassen på Hard Rock Café med hamburgertallrik och bowling. Jag var bäst av tjejerna och kom på en totalt 5e plats av 18 st =) Halvnöjd, hade kunnat vara bättre om jag ansträngt mej lite mer! Efter bowlingen gick de flesta vidare till Bryggeriet för att skaka lite rumpa, var där ca 1 timma innan jag tog sista nattbussen hem 00:30.



Vaknade av klockan, på Nationaldagen 6 Juni, 06:00 efter att ha lagt mej 02:00. Upp och iväg för tävling med laget i Oskarström. Höll på att somna när jag körde både dit och hem!! Tävlingen gick super och vi kom hem med vår 2a SM-PINNE!!!!! Va såååå nära en 3e oxå, men M fick inte stop på Benny innan han tog fel hinder, så vi blev diskade eftersom alla 3 måste igenom utan disk för att hela laget ska klara sig. Men det är sådant som händer. Jag tar det mycket bättre att andra inte lyckas, än när jag själv inte gör det. Vädret va kanon, varmt men inte strålande sol, så hundarna ( t o m Milou) var inte speciellt påverkade. Dagens skämt var "priset" man fick - en liten burk hemmagjord "sylt" av något slag. Jag fick syltade tranbär *mumma* INTE!! Inte ens en rosett fick man. Snålt! Jaja, 2 pinnar har vi nu i alla fall, only 2 more to go! Nästa chans blir 30 juli i Borås. Då är vi alla 4 i laget med =)


**********************************************************************************



Torsdag 7 juni - dagen med stort D! EXAMEN! Hade hela dagen fri eftersom allt började vid 18:30 på kvällen. Sov länge efter natten innans futtiga 4 timmar. Skönt! Hela familjen var med vid examinationen som hölls ute i trädgården på Hällsnäs spa-anläggning i Mölnlycke. Examinationen med utdelning av betyg, diplom och olika stipendier tog ca 1 timma. Under tiden blev vi uppkäkade av tusentals knott. Efter "ceremonin" blev det fotografering och sedan in i huvudhuset för middag. Middagen var bara för oss elever och skolan. Maten var verkligen supergod och mätt blev man minst sagt!! 23:00 var all mat och alla tal avklarade och vi släpptes "fria" att möta framtiden... som närmast efter middagen, var Lounge på Avenyn =) Både vår klass (MF) och vår "parallellklass" (TF) gick faktiskt till samma ställe vilket var väldigt roligt eftersom jag personligen tycker om och umgås mer med dem från TF än min egen klass =) Det var väl inte värleds roligaste ställe, speciellt eftersom det var torsdag och väldigt lite folk ute. De 2 olika dansgolven spelade olika former av trance/dance/techno så det var ju inte heller en 10 poängare direkt, men vi hade kul ändå. Vädret var ju underbart så utebaren på gatuplan spenderade vi mycket tid vid =) Jag och Henri från TF var de sista från båda klasserna som lämnade stället klockan 3 när de stängde. Egentligen ville vi gå vidare (H hade en flickvänsfri natt så han ville utnyttja chansen att kunna komma hem "hur" och när han ville *haha*) men med få ställen öppna och väldigt lite folk ute, beslutade vi oss för att åka hem ändå, och man var rätt trött när man väl kom hem och fick lagt sej, somnade direkt =)

Vaknade 12 i morse och mådde prima. Skönt =) 15:00 idag mötte jag upp min kontaktkompis i stan utanför hennes skola. Vi köpte ett par skor till hennes skolavslutning nu på tisdag och fikade på Condeco, var duktig och tog en grov räkmacka och mangosmoothie *namnam* Hem igen och iväg på studentmottagning hemma hos "Lill-Malin" som inte är speciellt liten längre!! Va hände med den lilla ponnyryttaren lixom?

Nu sitter jag här och har skrivit alldeles för mycket och alldeles för SENT igen... Suck. Om 4,5 timmar ska jag gå upp och åka iväg på 2a delen av min Agilityinstruktörsutbildning. Innan jag går och lägger mej nu ska jag bara göra min läxa... en grov kursplanering och några kombinationer att ha med på en nybörjarkurs. Tur att jag har massa sådant färdigt innan =)

Over and out!!

Hard Rock

Stilstudie - STRIKE!
På dansgolvet på Bryggeriet

*************************************************************
EXAMEN
On the dancefloor på Lounge...=)

"damerna" ;)

Bästa läraren ;) Björn Malmström (säljämnet)

Parallellklassen Tf05

Min Klass Mf05

Jimmy i TF får pris och stipendie som "bästa kompis"

Elever och anhöriga


Jag får mitt diplom & betyg av 14 ämnen var 13 VG & 1 G... kunde alltså vart bättre...

1 kommentar:

Unknown sa...

Hi
it´s very nice site...

my name is manuela...please send me a photo of your´ favorite cup.
We´ll publish them all!
look of my blog...

http://lieblingstassen.blogspot.com/

please send me the photo an email

lieblingstasse@freenet.de

Thanks...
by manuela